راه‌اندازی دو پایگاه داده مایکروسافت در دوبلین و شیکاگو - فن آوری اطلاعات - اخبار

راه‌اندازی دو پایگاه داده مایکروسافت در دوبلین و شیکاگو

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۱۳ ۶:۲۵:۵۶ (760 بار خوانده شده)
شرکت مایکروسافت در پی تعویق در راه‌اندازی یک پایگاه داده و از دست دادن دو مدیر ارشد در گروه پایگاه‌های داده خود اعلام کرد که به‌زودی دو پایگاه داده را در شهر دوبلین ایرلند و شیکاگو راه‌اندازی می‌کند.


قرار است این پایگاه‌های داده از برخی خدمات مایکروسافت نظیر جست‌وجوگر اینترنتی Bing و پلتفورم اینترنتی Azure پشتیبانی کنند.

مرکز دوبلین که از آخر هفته جاری فعالیت خود را آغاز می‌کند، بزرگترین پایگاه داده مایکروسافت در خارج از آمریکا محسوب می‌شود و در فضایی به وسعت 303 هزار فوت مربع بنا شده و به منظور کاهش مصرف انرژی، از باد برای خنک کردن سیستم‌های داخلی خود استفاده می‌کند.

مرکز شیکاگو که فعالیت آن از تاریخ 20 ژوئیه آغاز می‌شود، با وسعت 700 هزار فوت مربع تا دو برابر از مرکز دوبلین بزرگتر است. دوسوم سرورهای این مرکز در کانتیرهای فلزی بزرگ که مخصوص صادرات تجهیزات و لوازم مختلف هستند، جاسازی شده است. مایکروسافت هم‌اکنون در برخی از پایگاه‌های داده خود اقدام به نصب سرورها در این کانتینترها کرده و در هر یک از آن‌ها بین 1800 تا 2500 سرور را نصب می‌کند. این اقدام باعث می‌شود که به جای استفاده از یک سیستم خنک کننده برای هر سرور، سیستم خنک‌کننده واحد برای یک کانتینر استفاده شود و دمای تمامی سرورها از این طریق کاهش یابد.

مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که قصد راه‌اندازی پایگاه داده لوا(Lowa) را دارد و پایگاه‌های داده شیکاگو و دوبلین را نیز با تاخیر راه‌اندازی می‌کند.

این شرکت در آن زمان گفته بود که پایگاه داده لوا نتیجه یک اقدام مفید و اثربخش برای برون‌سپاری پایگاه‌های داده محسوب می‌شود.



همکاران سیستم