گزارش‌های امنیتی نشان داد: بازار شغلی ضعیف IT جرایم آنلاین را تشدید می‌کند - اخبار - اخبار

گزارش‌های امنیتی نشان داد: بازار شغلی ضعیف IT جرایم آنلاین را تشدید می‌کند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۲۴ ۹:۰۲:۴۳ (835 بار خوانده شده)
سیسکو سیستمز در گزارش امنیتی نیم سالانه خود اعلام کرد که بازار شغلی ضعیف با روی آوردن کارمندان اخراج شده به‌ویژه افراد دارای مهارت‌های رایانه‌یی به کلاهبرداری برای تامین خود، به افزایش جرائم آنلاین منتهی می‌شود.



(ایسنا)، کارمندان ناراضی ممکن است کارفرمایان سابق خود را هدف بگیرند و طبق هشدار سیسکو، افراد داخلی به‌ویژه به دلیل آگاهی از نقطه ضعف‌ها می‌توانند به یک سازمان لطمه بزنند.

سیسکو به شرکت‌هایی که از مشاوران IT یا افراد قراردادی برای مدت کوتاه استفاده می‌کنند هشدار داده نسبت به سطح و میزان دسترسی آن‌ها به اطلاعات با اهمیت، هشیاری ویژه‌ای داشته باشند.

این شرکت در بخش دیگری از گزارش خود نسبت به افزایش کلاهبرداری از طریق ارسال پیام‌های کوتاه تلفن همراه هشدار داده است.

طبق این گزارش، مجرمان بر مبنای کد منطقه‌ای بانک‌های محلی، پیام‌های کوتاهی به شماره‌ها ارسال می‌کنند که ظاهرا از سوی بانک‌های معتبر ارسال شده‌اند و مردم را به تماس با مرکز خدمات برای پاسخگویی به نگرانی در مورد حسابهایشان وامی دارند.

تماس گیرندگان به سیستم‌های صوتی اتوماتیکی که وانمود می‌کنند سیستم بانکی هستند، متصل می‌شوند و از آن‌ها خواسته می‌شود کلمه عبور حساب و سایر اطلاعات شخصی را که بعدها قابل بهره‌برداری هستند، وارد کنند.

بر اساس گزارش سیسکو، مجرمان اینترنتی در حال پیشرفته شدن و وام گرفتن مدل‌های تجاری دنیای حقیقی هستند. به عنوان مثال محققان موفق شدند سرویسی به نام VirTest را کشف کنند که ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب را در برابر محصولات شرکت‌های بزرگ آنتی‌ویروس آزمایش می‌کند.