ویروس هری پاتر کاربران اینترنت را تهدید می‌کند - امنیت - اخبار

ویروس هری پاتر کاربران اینترنت را تهدید می‌کند

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۱ ۶:۴۹:۰۰ (829 بار خوانده شده)
فروشنده نرم‌افزار امنیتی PC Tools به طرفداران هری پاتر هشدار داد از کلیک برروی لینکی که ادعا می‌کند فیلم هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل را به رایگان پخش می‌کند، خودداری کنند.



(ایسنا)، این شرکت خلافکاران اینترنتی را شناسایی کرده که کاربران جست‌وجو کننده این فیلم در اینترنت را با لینک‌هایی که ظاهرا برای دانلود فیلم هستند اما در حقیقت نرم‌افزار مخرب در رایانه کاربران نصب می‌کند، هدف گرفته‌اند.

مایکل گرین، معاون استراتژی محصول PC Tools، به علاقه‌مندان فیلم‌های هری پاتر توصیه کرد این فیلم را در سینما مشاهده یا از منابع قانونی و معتبر دانلود و خریداری کنند.

به گفته وی، مجرمان اینترنتی با استفاده از تاکتیک‌های بهینه‌سازی موتور جست‌وجوی «بلک هت»، شبکه‌های محبوب اشتراک گذاری فایل و نقطه به نقطه شامل digg.com، blogspot.com و سایت‌های دیگر را هدف گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، مجرمانی که افراد علاقه‌مند به فیلم‌های جدید را دنبال می‌کنند از شمار قابل توجه طرفداران هری پاتر که به دنبال دانلود این فیلم پیش از اکران آن هستند، بهره می‌گیرند و کاربران را با عناوینی چون «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل آنلاین را به رایگان تماشا کنید» جلب می‌کنند.

لینک‌های مشاهده شده مربوط به کلید واژه‌های این فیلم در موتورهای جست‌وجو کاربران را به پست بلاگ اسپاتی هدایت می‌کند که حاوی تصاویر بیش‌تری از فیلم جدید هری پاتر است تا علاقه‌مندان را به کلیک مجاب کند و کلیک برروی یکی از این لینک‌ها علاقه‌مندان را به دانلود ویدیویی هدایت می‌کند که نرم‌افزار مخرب به همراه آن نصب می‌شود.