نخستین دوربین جهان با پروژکتور توکار رونمایی شد - فن آوری اطلاعات - اخبار

نخستین دوربین جهان با پروژکتور توکار رونمایی شد

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۱۷ ۶:۱۷:۰۶ (760 بار خوانده شده)
دوربین دیجیتالی جدیدی که از سوی نیکون معرفی شده با داشتن پروژکتور توکار به عکاسان امکان می دهد عکس‌هایی را که گرفته‌اند به سرعت با دیگران به اشتراک بگذارند.



(ایسنا)، دوربین کولپیکس S1000pj که نخستین دوربین دارای پروژکتور توکار جهان است، با استفاده از ال سی دی 2.7 اینچی تصاویری با وضوح 12 مگاپیکسل می‌گیرد.

این دوربین که زوم اپتیکال پنج ایکس دارد، ویدیوهای 12 مگاپیکسلی نیز ضبط می‌کند و می‌تواند تصاویر و ویدیو را در صفحه ای به پهنای 40 اینچ با وضوح 640 در 480 فریم در ثانیه بتاباند.

نرم‌افزار از پیش نصب شده نیکون امکان نمایش عکس‌ها به صورت اسلاید یا افزودن افکت و آهنگ بر تصاویر را می‌دهد؛ اسپیکری که در دوربین جاگرفته نیز صدا پخش می‌کند.

پروژکتور مبتنی بر LCOS درS1000pj در واقع فن‌آوری پیکو پروژکتور ساخت نیکون است. دوربین S1000pj نیکون از ماه سپتامبر با قیمت 430 دلار روانه بازار می‌شود.

نیکون همچنین دو دوربین ارزان قیمت‌تر دیگر عرضه کرده است. کوپلیکس S640 سرعت محور بوده و در کمتر از یک ثانیه برای استفاده آماده می‌شود و S570 که فاقد تثبیت تصویر اپتیکال بوده اما امکان تثبیت تصویر دیجیتال را داراست؛ این دو دوربین از ماه سپتامبر با قیمت‌های 250 و 200 دلار عرضه می‌شوند.