حمله‌ی هکرهای چینی با بهره‌برداری از ضعف مرورگر مایکروسافت - امنیت - اخبار

حمله‌ی هکرهای چینی با بهره‌برداری از ضعف مرورگر مایکروسافت

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۱۰/۲۶ ۸:۴۲:۲۶ (827 بار خوانده شده)
حملات اینترنتی پیشرفته اخیر علیه گوگل و سایر شرکت‌ها با بهره‌برداری از یک آسیب‌پذیری در مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت انجام گرفته که پیش از این شناخته نشده بود.

(ایسنا)، این ضعف امنیتی در پراستفاده‌ترین مرورگر اینترنتی جهان توسط شرکت امنیتی مکافی شناسایی و توسط مایکروسافت تایید شد.

گوگل چند روز قبل اعلام کرد در نیمه ماه دسامبر حمله‌ای را که از چین سرچشمه گرفته و موجب سرقت از دارایی‌های معنوی این شرکت شده را شناسایی کرده و دریافته است بیش از 20 شرکت دیگر مورد نفوذ مشابهی قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام مکافی، کسانی که این حملات را مهندسی کرده‌اند کارمندان این شرکت‌ها را برای کلیک برروی یک لینک به وب سایتی که از طریق آن نرم‌افزار مخرب پیشرفته به رایانه‌ها دانلود می‌شد، فریب می‌دادند.

به گفته معاون پژوهشی مکافی، حملاتی به این پیشرفتگی هرگز در فضای تجاری مشاهده نشده و پیش از این تنها در فضای دولتی دیده شده بود.

مایکروسافت با تایید این حفره امنیتی راهنمایی را به‌منظور خنثی کردن این مشکل به کاربران ارسال کرد. بنا بر اعلام این شرکت، قرار گرفتن اینترنت اکسپلورر در حالت «حفاظت شده» با تنظیمات امنیتی در سطح «بالا» اثر این آسیب‌پذیری را محدود می‌کند.

طبق گزارش مکافی، اینترنت اکسپلورر در تمامی نسخه‌های اخیر سیستم عامل ویندوز از جمله ویندوز 7 آسیب‌پذیر است در حالی که مایکروسافت اعلام کرده حملات محدود به اینترنت اکسپلورر 6 بوده است.