برنامه‌های پیام فوری در معرض تهدید هکرها - اخبار - اخبار

برنامه‌های پیام فوری در معرض تهدید هکرها

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۴/۸ ۸:۲۸:۵۹ (729 بار خوانده شده)
کارشناسان امنیتی در آلمان نسبت به تهدید جدید علیه کاربران مسنجر MSN و ویندوز لایو مسنجر هشدار دادند.

بر اساس یافته‌های پژوهش G Data SecurityLabs، اخیرا هرزنامه‌ها و سایت‌های فیشینگی که به این سرویس‌ها متصل می‌شوند و هم‌چنین موج پایان‌ناپذیر تقاضای دوستی ساختگی افزایش یافته‌اند و برنامه مخربی که به کاربران وعده می‌دهد این هرزنامه‌ها را مسدود می‌کند اما در حقیقت دامی برای کلاهبرداری است نیز به این مشکلات اضافه شده است.

طبق این گزارش، لینک‌های موجود در این پیام‌ها کاربران را به یک سایت نرم‌افزار روسی هدایت می‌کند که محصولاتی با قیمت بسیار پایین به آن‌ها عرضه می‌کند اما طبق هشدار محققان امنیتی، هدف کلاهبرداران به دست آوردن اطلاعات شخصی و جزئیات کارت اعتباری قربانیان است.

تهدیدهای دیگر که کاربران برنامه‌های پیام فوری در معرض آن قرار دارند، شامل نوعی سرویس کاوش است که به آن‌ها امکان می‌دهد مشاهده کنند چه کسی آن‌ها را به عنوان یک تماس مسدود کرده است.

این سرویس از آن‌ها می‌خواهد در ازای دریافت اطلاعات، نام کاربری و کلمه عبور خود را فراهم کنند اما در حقیقت کاربران با این کار اطلاعات موردنظر را تسلیم می‌کنند.

بر اساس این گزارش محققان G Data اکنون به دنبال این هستند تا دریابند دادن اطلاعات به این سرویس چه پیامدهایی برای کاربران خواهد داشت.

منبع: ایسنا