زبان برنامه نویسی پایتون، «جاوا» و «سی» را کنار می زند - اخبار - اخبار

زبان برنامه نویسی پایتون، «جاوا» و «سی» را کنار می زند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۸/۳/۲۱ ۵:۲۸:۴۳ (17949 بار خوانده شده)
اگر چه در حال حاضر زبان های برنامه نویسی «سی» و «جاوا» محبوب ترین ها در جهان هستند، اما تا چهار سال دیگر زبان برنامه نویسی پایتون این دو را به حاشیه می راند. برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، اگر چه در حال حاضر زبان های برنامه نویسی سی و جاوا محبوب ترین ها در جهان هستند، اما تا چهار سال دیگر زبان برنامه نویسی پایتون این دو را به حاشیه می راند.

بر اساس فهرست زبان های برنامه نویسی Tiobe ، زبان پایتون هم اکنون در میان زبان های برنامه نویسی مختلف از نظر میزان محبوبیت بعد از سی و جاوا در رتبه سوم است، اما به زودی هر دو را کنار خواهد زد.

پایتون از نظر سرعت رشد سالانه هم نسبت به رقبای خود وضعیت بهتری دارد و بیشترین امتیاز را از این لحاظ به دست آورده است. در حال حاضر جاوا با امتیاز 15 رتبه اول و سی و پایتون به ترتیب با 13.3 و 8.5 درصد رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند.

مهندسان نرم افزار به علت کارآیی، انعطاف پذیری و سهولت استفاده از پایتون در مقایسه با جاوا و سی از آن استقبال می کنند. درک این زبان برای افراد نوپا نیز ساده تر از زبان های جاوا و سی است.

در حال حاضر در فهرست محبوب ترین زبان های برنامه نویسی بعد از پایتون، سی پلاسpan> پلاس، ویژوال بیسیک، دات نت، C#، جاوا اسکریپت، پی اچ پی، اس کیو ال و اسمبلی قرار دارند.

زبان برنامه نویسی پایتون توسط خیدو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد. فلسفهٔ ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.