پخش فیلم‌های HD به صورت بی‌سیم روی تلویزیون - اخبار - اخبار

پخش فیلم‌های HD به صورت بی‌سیم روی تلویزیون

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۱۰ ۴:۳۱:۱۵ (842 بار خوانده شده)
امید است:تلویزیون‌های مجهز به چیپ‌ست این شرکت تا سال آینده و با قیمتی در حدود صد دلار بیشتر از تلویزیون‌های موجود وارد بازار شوند.

سونی و سامسونگ بهمراه برخی از دیگر تولیدگنندگان مطرح لوازم و تجهیزات الکترونیکی در حال ایجاد فناوری هستند که می‌تواند ویدیوی با کیفیت بالا (HD) را بصورت بی‌سیم از روی تجهیزات پخش کننده خانگی بر روی تلویزیون ارسال نماید.
نتیجه کار این اتحاد که تشکیل آن اخیراً اعلام شد می‌تواند منجر به پیشرفت مهمی گردد که کلاف در هم پیچیده کابل‌های مختلف را از پشت تلویزیون‌ها جمع‌آوری نماید.
در این کنسرسیوم جدید، سونی و سامسونگ به همراه موتورولا، شارپ و هیتاچی استانداردی را بر پایه یک فن‌آوری جدید به نام WHDI-Wireless Home DigitalInterface ایجاد خواهند نمود.
این فناوری از ابتدا متعلق به شرکتی به نام Amimon بوده است.
Noam Geri مؤسس Amimon می‌گوید: «وقتی شما یک تلویزیون در اتاق نشیمن خود داشته باشید این تلویزیون می‌تواند به هر منبعی در داخل منزل دسترسی داشته باشد. این منبع می‌تواند دستگاه سینمای خانگی واقع در همان اطاق بوده یا پلی استیشن موجود در طبقه بالا و یا پخش کننده DVD که در اتاق خواب قرار دارد.»
وی امیدوار است تلویزیون‌های مجهز به چیپ‌ست این شرکت تا سال آینده و با قیمتی در حدود صد دلار بیشتر از تلویزیون‌های موجود وارد بازار شوند.