تفاهم‌نامه‌ی آموزشی میان شرکت مخابرات ایران و شرکت هواوی چین منعقد شد - مخابرات - اخبار

تفاهم‌نامه‌ی آموزشی میان شرکت مخابرات ایران و شرکت هواوی چین منعقد شد

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۹ ۶:۳۵:۵۲ (1909 بار خوانده شده)
تفاهم‌نامه‌ی آموزشی بین شرکت مخابرات ایران و شرکت هواوی چین عصر امروز با حضور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران منعقد شد.



به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ی مذکور مرکز آموزش منطقه‌ای در مجتمع آموزشی فولاد شهر اصفهان با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی داخلی و بین‌المللی در سطح منطقه فعالیت می‌کند.

وی با بیان این که در سال‌های اخیر توانستیم این مرکز را به بهره‌برداری مناسب برسانیم گفت: از سال گذشته تفاهم‌هایی که با اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات (ITU) صورت گرفته بود، آموزش‌های کوتاه مدتی اجرا شده و شرایط نیز به خوبی ارزیابی شده است.

وی مبنای این تفاهم‌نامه را سفر وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به چین و ملاقاتش با هواوی دانست و گفت: بعد از مذاکراتی که با نمایندگان هواوی در ایران و نمایندگان آن در خاورمیانه داشتیم، اسناد آماده و به امضا رسیده که بر اساس آن آموزش‌هایی که تکنولوژی روز را برای یادگیرنده‌ها دارد در این مرکز آموزشی ترتیب داده و اجرا خواهند شد.

فیضی با اظهار امیدواری از این که با این آموزش‌ها برای علاقه‌مندان و افرادی که با شرکت هواوی قرارداد دارند، انتقال آموزش‌های تکنولوژی‌های روز مرتبط با بحث‌های مخابراتی و ارتباطی صورت پذیرد، گفت: امیدواریم شرکت هواوی با بهره‌برداری از این امکاناتی که در دانشکده ایجاد شده نسبت به فروش تجهیزاتش اقدام کرده و برایش به لحاظ اقتصادی به صرفه باشد.

وی با بیان این که شرکت مخابرات ایران در مرحله‌ی واگذاری به بخش خصوصی است و دانشکده نقش اساسی در انتقال اطلاعات به مردم خواهد داشت، گفت: بعد از خصوصی شدن مخابرات آموزش‌ها برای افراد و متخصصان ایرانی و منطقه تاثیرگذار بوده و از نظر رشد منطقه و رسیدن به کشورهای پیشرفته راه هموارتر می‌شود.

فیضی در پایان این مراسم در پاسخ به سوالات بر ضرورت آموزش به نیروهای متخصص برای استفاده تجهیزات تاکید و اظهار کرد: به خاطر محدودیت‌های موجود آموزش کارکنان مخابرات ایران در چین برگزار می‌شد اما با توجه به این که در ایران امکاناتی ایجاد کردیم تا با برنامه‌ریزی،‌ آموزش در ایران برای نگه‌داری و انتقال تکنولوژی‌ انجام شود.

وی با تاکید بر این که آموزش یکی از مباحث اصلی و قابل توجه بوده ابراز کرد: تجهیزات هواوی در ابتدا از تجهیزات انتقال شروع شده و به تدریج در سوئیچ تلفن‌های شهری و اخیرا نیز در GSM موبایل وارد شده و از طریق ایرانسل، شمال غرب ایران را پوشش دادند، بنابراین نیاز به این آموزش‌ها در ایران احساس می‌شد.

فیضی در بخشی از سخنان خود با بیان این که تجهیزات سرویس GPRS نیز از شرکت هواوی چین تامین می‌شود گفت: در بحث راه‌اندازی این سرویس به دلیل تغییراتی که در تجهیزات اولیه باید انجام می‌شود، با تاخیر مواجه شدیم زیرا بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، نرم‌افزار مورد نظر در این زمینه برای ظرفیت 25 میلیون مشترک همراه اول برنامه‌ریزی شده بود و پیش‌بینی نمی‌شد که بتوانیم مشترکانی را بیش‌تر از میزان پیش‌بینی شده داشته باشیم.

وی افزود: برای این کار تغییراتی انجام دادیم که نرم‌افزار GPRS برای حداقل 40 میلیون مشترک پاسخگو باشد و قرار داد بیلینگ نیز تغییر کرد و مشکلی در حمل تجهیزات مربوطه نداشتیم.

وی همچنین ایجاد یک مرکز R&D در کشور خبر داد و گفت: در سفری که وزیر ارتباطات داشت با دو بحث آموزش و توسعه موافقت شد که در زمینه‌ی توسعه با داشتن یک مرکز در ایران موافقت شد.

او خاطر نشان کرد: حدود هفت سال است که این شرکت در کشورمان فروش تجهیزات داشته و دارای استانداردهای لازم بوده است و بعد از خصوصی شدن مخابرات نیز خللی در این گونه برنامه‌ها نخواهیم داشت و وضعیت نیز بهتر از شرایط دولتی خواهد بود.

فیضی با بیان این که هواوی در کل جهان به عنوان یکی از تامین‌کنندگان تجهیزات اپراتورها بوده و تقریبا در تمام کشورهای خاورمیانه تجهیزات وجود درد گفت: امیدواریم از نظر توسعه دانش فنی این موضوع موثر باشد.

همچنین در این جلسه وانگ، معاون منطقه‌ی خاورمیانه‌ی شرکت هواوی، با بیان این که همواره بازار ایران برای شرکت ما اهمیت و ارزش خاص خود را دارد گفت: توجه ویژه‌ای برای داشتن متخصصان زبردست در دفتر ایران داریم و برای انتقال تکنولوژی نیز اقداماتی صورت گرفته و از طرفی شرکت ما بیش‌ترین توجه را برای پشتیبانی در ایران و انتقال تکنولوژی دارد.

او در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر استراتژی بازرگانی شرکت ما بر روی آموزش منابع انسانی نیز متمرکز شده و در حال انجام اقداماتی هستیم که این مرکز آموزشی منبعی برای انتقال تکنولوژی هواوی و شرکت مخابرات ایران باشد.

وانگ بر رشد صنعت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران به واسطه ادامه این نوع همکاری‌ها تاکید و تصریح کرد: هواوی چند درصد تجهیزات مخابرات ایران را تشکیل می‌دهد.

غلامعلی حسنی صدر، سرپرست دانشکده پست و مخابرات، نیز در حاشیه‌ی این جلسه و در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز نخستین دوره‌ی آموزش با همکاری شرکت مخابرات ایران و شرکت هواوی چین از اول اردیبهشت‌ماه خبر داد.

او گفت: مرکز آموزش منطقه‌ای در مجتمع آموزشی فولاد شهر اصفهان با هدف برگزاری دوره‌های آموزش داخلی و بین‌المللی در سطح منطقه با برگزاری این دوره‌ها نسبت به برآورد نیازهای آموزشی شرکت‌های مخابراتی استانی و شرکت‌های تابعه‌ی وزارت ارتباطات و مخابرات آسیا و اقیانوسیه اقدام می‌کند و نمایندگی‌های شرکت هواوی که به ما تجهیزات می‌فروشند، ملزم می‌شوند بعد از حدود پنج ماه تجهیزات روز آموزشی و آزمایشگاهی خود را به ایران حمل کرده و در مجتمع بین‌المللی فولاد شهر اصفهان نصب کند و آنجا پایگاه آموزش منطقه‌ای بین شرکت مخابرات و شرکت هواوی چین شود.

سرپرست دانشکده پست و مخابرات گفت: دوره‌ی آموزشی که از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود با حضور 32 نفر تشکیل می‌شود که 22 نفر از آسیا و اقیانوسیه و 10 نفر از مجموعه‌ی شرکت‌های مخابراتی تابعه هستند که شرکت هواوی چین هم در این دوره حضور داشته و در واقع صاحب دوره‌ ITU ( اتحادیه‌ی جهانی مخابرات) و مجری آن نیز ما هستیم.