گوگل، فن‌آوری حفاظت از کپی‌رایت به‌کار می‌گیرد - اینترنت - اخبار

گوگل، فن‌آوری حفاظت از کپی‌رایت به‌کار می‌گیرد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۳۱ ۵:۳۸:۲۸ (1021 بار خوانده شده)
گوگل برای مبارزه با هرزه‌نگاری آنلاین کودکان از فن‌آوری تشخیص تصویر که این شرکت برای ردگیری ناقضان کپی‌رایت در سایت ویدیویی یوتیوب به کار می‌گیرد، استفاده می‌کند.


بنا بر اعلام گوگل، این شرکت اینترنتی با مرکز کودکان گم شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته‌ی الکساندریا (NCMEC) همکاری می‌کند تا از میان میلیون‌ها تصاویر هرزه‌نگاری به شناسایی قربانیان کمک کند.

گوگل در این پروژه از فن‌آوری معروف اثرانگشت ویدیویی بهره می‌گیرد که این شرکت دارندگان کپی‌رایت رسانه‌یی را به کارگیری آن به عنوان وسیله‌ای برای کنترل نقض گسترده‌ی کپی‌رایت برنامه‌های ویدیویی حرفه‌یی در اینترنت فراخوانده است.

بر اساس این گزارش گروه کوچکی از مهندسان گوگل بیش از یک سال با سازمان‌های فدرال و تحلیلگران NCMEC در برنامه شناسایی کودکان قربانی این شرکت همکاری کرده تا نرم‌افزاری را ایجاد کنند که در حدود 13 میلیون تصویر هرزه‌نگاری را که تحلیلگران NCMEC پیش از این ناچار بودند به صورت دستی بررسی کنند به صورت خودکار مرور می‌کند.

فن‌آوری گوگل به تحلیلگران اجازه می‌دهد سایت‌های ویدیویی و پایگاه داده تصاویر را برای یافتن فایل‌های حاوی تصاویر قربانیان هرزه‌نگاری کودکان سریع‌تر جست‌وجو کنند. ابزارهای دیگر گوگل نیز به تحلیلگران کمک می‌کند قطعه‌های ویدیویی را سریع بررسی کنند.