به زودی انجام می‌شود؛ آموزش تمام رشته‌های صنایع دستی به صورت مجازی در گلستان - آموزش الکترونیک - اخبار

به زودی انجام می‌شود؛ آموزش تمام رشته‌های صنایع دستی به صورت مجازی در گلستان

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۸/۲/۶ ۵:۵۶:۵۴ (1216 بار خوانده شده)
خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گلستان گفت: به زودی تمام رشته‌های صنایع دستی به صورت مجازی در گلستان به علاقمندان آموزش داده می‌شود.


انوشیروان گرایلی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: آموزش مجازی رشته‌های صنایع دستی از دیگر طرح‌های در حال اجرای این سازمان بوده که برخی رشته‌ها از سوزن‌دوزی و پلاس‌بافی اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: تاکنون دو رشته ابریشم‌بافی و زیورآلات سنتی در سال گذشته از طریق مجازی وارد سایت شده و در برنامه سال88 نیز سه رشته سوزن‌دوزی ترکمن، سوزن‌دوزی شاهکوه و پلاس‌بافی از طریق مجازی آموزش ارائه می‌شود.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در این آموزش که به صورت اینترنتی و از طریق سایت بوده، مواد اولیه کار، موارد کاربرد استفاده و فیلم مراحل مختلف ساخت اثر با صدای استادکار و عکس از مراحل مختلف محصول به نمایش گذاشته می‌شود.
گرایلی افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.gorganchto.ir از این آموزش‌های بهره‌مند شوند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برای حمایت از هنرمندان استان، محصولات صنایع دستی در سال جاری خریداری می‌شود.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: برای اجرای این طرح 500 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده که در صورت تامین اعتبار، محصولات هنرمندان صنایع دستی خریداری می‌شود.
به گفته گرایلی، این محصولات با هدف حمایت از هنرمندان، استفاده در ویترین‌های صنایع دستی، نمایش در نمایشگاه‌های مختلف و نگهداری آثار فاخر و با ارزش از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد؛ با تخصیص اعتبار لازم نسبت به خرید این محصولات اقدام شود.
27 رشته بومی و 39 رشته غیر بومی صنایع دستی در گلستان وجود دارد.