قیمت لوازم جانبی کامپیوتر افزایش می‌یابد - سخت افزار - اخبار

قیمت لوازم جانبی کامپیوتر افزایش می‌یابد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۳۱ ۶:۳۱:۱۴ (1170 بار خوانده شده)
قیمت محصولات جانبی در بازار داخلی و خارجی از ماه آوریل افزایش یافته و سیر صعودی دارد.
به دلیل اینکه دولت چین از ابتدای سال 2008 معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران IT کشور چین را لغو کرده است، قیمت محصولات جانبی کامپیوتر در بازار‌های جهانی و ایران افزایش یافته است.


احمد احمدی، مدیر فروش شرکت مهندسی فرآیند، با بیان این مطلب گفت: دولت چین از ابتدای سال 2008 معافیت مالیاتی برخی صنایع از جمله IT را حذف کرده است و از آنجا که اکثر شرکت‌های قدرتمند صادر‌کننده قطعات جانبی کامپیوتر، چینی هستند، با برداشتن این معافیت مالیاتی، قیمت قطعاتی چون اسپیکر، ماوس، کیبورد، هدست، وب‌کم و دیگر لوازم جانبی (Accessories)، بین 7 تا 40 درصد افزایش می‌یابد، که تاکنون قیمت قطعاتی چون ماوس، کیبورد، اسپیکر در بازار داخلی 5 تا 10 درصد و CD و DVD خام در حدود 8 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: تا قبل از سال 2008 دولت چین بدون دریافت مالیات، به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی مجوز تاسیس شرکت و کارخانه می‌داد و محصولات تولیدی آنها را با نام محصول چینی عرضه می‌کرد، اما بعد از پیوستن چین به WTO (سازمان تجارت جهانی) این کشور با دریافت مالیات به سرمایه‌گذاران مجوز تولید می‌دهد.
احمدی گفت: قیمت محصولات جانبی در بازار داخلی و خارجی از ماه آوریل افزایش یافته و سیر صعودی دارد.
به گزارش خبرنگار فناوران، در بازار شایعاتی به گوش می‌‌رسد، مبنی بر اینکه دولت قصد دارد برای جلوگیری از این افزایش قیمت، نرخ تعرفه محصولات جانبی را کاهش دهد.

گفته می‌شود از دیگر علل لغو معافیت مالیاتی در کشور چین، سیاست‌های جدید جذب سرمایه‌گذاری در این کشور است که از شروع سال 2008 میلادی، 3 ماه به شرکت‌ها فرصت‌ داده تا برنامه‌های اقتصادی‌شان را مشخص کنند.