وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبر داد: - قوانین - اخبار

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبر داد:

دسته : قوانین در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۳۱ ۹:۱۳:۳۰ (1053 بار خوانده شده)
در آخرین جلسه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کلیات پروانه‌ی ارایه‌ی خدمات دسترسی پرسرعت دیتا (Wimax) به تصویب رسید.



به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد سلیمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از این، خدمات دسترسی پرسرعت دیتا به صورت موردی و محلی ارایه می‌شد که تصمیم گرفته شد یک ساختار اپراتوری برای آن تعریف شود.

وی افزود: بر اساس این پروانه، در هر استان و به سه اپراتور مجوز فعالیت داده خواهد شد و از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این حوزه استقبال می‌شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: فراخوان برگزاری مزایده wimax در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که امیدواریم طبق برنامه‌زمانبندی شده، ظرف سه ماه، برندگان آن مشخص شوند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس، پیش‌بینی‌های صورت گرفته، طی مدت 9 ماه مراکز استان‌ها، توسط اپراتورهای برنده تحت پوشش ارایه این نوع از خدمات قرار خواهند گرفت.

محمد سلیمانی با بیان این مطلب که wimax می‌تواند نیاز مردم و دستگاه‌های اجرایی به خدمات باند وسیع را مرتفع کند، گفت: دولت از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم به صورت گسترده‌ای این تکنولوژی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی تأکید کرد: در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بر اساس طرح تجاری که توسط اپراتورهای برنده اعلام خواهد شد، ظرف مدت دو سال، ضریب نفوذ ارایه این نوع از خدمات در استان‌ها، حداقل به شش درصد برسد.

وی ادامه داد: خدمات wimax یکی از تکنولوژی‌های جدیدی است که حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در اختیار بشر قرار داده و می‌توان از آن برای ایجاد نوآوری در سطح کشور استفاده کرد.