هشدار به کاربران اینترنت؛ ویندوز 7 برای هکرها قابل بهره‌برداری است . - امنیت - اخبار

هشدار به کاربران اینترنت؛ ویندوز 7 برای هکرها قابل بهره‌برداری است .

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۲/۱۹ ۵:۳۸:۲۱ (746 بار خوانده شده)
بر اساس اعلام کارشناسان F-secure، نسخه تقریبا آماده ویندوز 7 دارای یک مشکل امنیتی به‌جا مانده از ویندوز ان تی است که به هکرها امکان بهره‌برداری از آن را می‌دهد.



(ایسنا)، طبق اعلام کارشناسان این شرکت امنیت اینترنت، درنسخه RC ویندوز 7 ترمیم ایراد امنیتی بسیار قدیمی که به زمان ویندوز ان تی مربوط است، فراموش شده است.

این ایراد مربوط به قرار گرفتن پسوندهای کامل یک فایل در مدیریت فایل بخش اکسپلورر ویندوز است که هدف قرار دادن کاربران بی‌احتیاط را برای هکرها ساده می‌کند.

از سوی دیگر مایکروسافت نیز نسبت به بهره‌برداری هکرها از ویندوز 7 هشدار داد. در مصاحبه‌ای که در وب سایت رسمی مایکروسافت منتشر شده بر اهمیت دریافت نسخه‌های ویندوز جدید از منبع معتبر توسط مصرف‌کنندگان تاکید شده است.

طبق این گزارش، مایکروسافت در فاصله چند روز پس از انتشار نسخه ماقبل نهایی ویندوز 7 شاهد عرضه این سیستم عامل جدید به شیوه‌هایی بوده که برای آلوده کردن رایانه کاربران منظور شده‌اند.

نسخه RC ویندوز 7 که آخرین نسخه آزمایشی پیش از انتشار نسخه نهایی است، هفته قبل برای دانلود رایگان در وب سایت مایکروسافت قرار گرفت تا به کاربران عمومی برای آزمایش آن و ارایه نظراتشان فرصت داده شود.

غول نرم‌افزار آمریکایی ویژگی‌های پشتیبانی کننده از کپی‌رایت را در این سیستم عامل پیاده کرده تا از انتشار نسخه‌های غیرقانونی آن جلوگیری کند و این ویژگی‌ها بر مبنای فن‌آوری به‌کارگرفته شده در ویستا هستند.

پژوهش مایکروسافت نشان داده یک سوم از مشتریان این شرکت در جهان از نسخه‌های جعلی محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. طبق آمار صنعتی، سیستم عامل ویندوز اکنون در 90 درصد از رایانه‌های جهان مورد استفاده است.