اطلاعات 160 هزار نفر از سرور دانشگاه کالیفرنیا ربوده شد. - امنیت - اخبار

اطلاعات 160 هزار نفر از سرور دانشگاه کالیفرنیا ربوده شد.

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۲/۲۰ ۵:۲۹:۱۸ (831 بار خوانده شده)
گروهی از هکرها موفق شدند پس از ورود به رایانه‌های مرکز خدمات بهداشتی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی(Berkeley)، اطلاعات شخصی مربوط به بیش از 160 هزار دانشجو،‌ فارق‌التحصیل و ... را از آن سرقت کنند.


شلتون واگنر"(Shelton Waggener) مدیر مرکز فناوری دانشگاه کالیفرنیا در برکلی طی یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد، بخش پرخطر این سرقت مربوط به اطلاعات 97 هزار نفری می‌شود که شماره‌های "تامین اجتماعی" آن‌ها هم‌اکنون در دست سارقان اینترنتی افتاده است. اما هنوز به درستی مشخص نیست که هکرها بتوانند این شماره‌ها را با نام اشخاص هماهنگ کنند.

این هکرها موفق شدند به یک سایت اینترنتی عمومی دسترسی پیدا کنند و اطلاعات پایگاه داده که روی همان سرور ذخیره شده بود را در اختیار بگیرند. این سایت اینترنتی شامل اطلاعات درمانی بیمه‌ای و اطلاعات پزشکی غیردرمانی می‌شد که از جمله آن‌ها می‌توان به اطلاعات واکسیناسیون و مشخصات پزشکان اشاره کرد.

به گفته "استیو لوستینگ"(Steve Lustig) مشاور ارشد مرکز خدمات انسانی و بهداشتی این دانشگاه، در این جریان هیچ اطلاعات پزشکی نظیر علایم بروز بیماری در افراد، درمان‌های آن‌ها و ... سرقت نشده است. او در این خصوص توضیح داد: «شناسه کاربری این افراد سرقت نشده است. فقط بخشی از اطلاعات موجود دزدیده شده است».

حمله به این سرور از تاریخ نهم اکتبر 2008 آغاز و تا نهم آوریل ادامه داشته است. گفته می‌شود زمانی که یکی از مدیران شبکه رایانه‌ای این مرکز در حال بررسی و رفع مشکلات احتمالی سایت بود، به طور ناگهانی با پیغام به‌جا مانده از یکی از هکرها مواجه شد. گفته می‌شود که این سرقت از خارج مرزهای آمریکا صورت گرفته است. واگنر در این باره توضیح داده است: «در مرحله نخست ما معتقدیم که این سرقت از منطقه آسیا و به‌خصوص کشور چین صورت گرفته است».