نسخه کاندیدWindows 7 چند روز پس از عرضه، وصله شد. - امنیت - اخبار

نسخه کاندیدWindows 7 چند روز پس از عرضه، وصله شد.

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۲/۲۰ ۵:۳۰:۲۴ (740 بار خوانده شده)
تنها چند روز پس از عرضه نسخه کاندید سیستم‌عامل جدید مایکروسافت موسوم به Windows 7 Release Candidate(RC)، این شرکت وصله امنیتی را برای از بین بردن حفره موجود در این نرم‌افزار آزمایشی عرضه کرد.


این وصله که مایکروسافت آن را در خانواده برنامه‌های به‌روزرسان "مهم" طبقه‌بندی می‌کند، اواخر هفته گذشته در مرکز Windows Update شناسایی شد.

این وصله امنیتی هم‌اکنون از مرکز Automatic Updates مربوط به سیستم‌عامل Windows 7 بارگذاری می‌شود و حفره یاد شده را از بین می‌برد.


بر اساس اطلاعات مندرج در متن همراه این وصله امنیتی، این حفره تنها نسخه انگلیسی 32 بیتی Windows 7 RC را با مشکل مواجه می‌کند.


مایکروسافت در متن یاد شده توضیح داده است: «فولدری که به عنوان یک فولدر ریشه در بخش درایو سیستمی((%SystemDrive% ایجاد شده است، سیستم امنیتی را در نظر نمی‌گیرد. یکی از اثرات ناشی از این مشکل این است که کاربران استاندارد نظیر کاربران عادی شبکه‌ها نمی‌توانند تمامی عملیات‌های مورد نظر خود را در فولدرهای زیرمجموعه این فولدر اصلی انجام دهند. بنابراین، ابزارهایی که مربوط به این ریشه می‌شوند، نمی‌توانند به درستی نصب و یا پاک شوند. علاوه بر این، تمامی عملیات‌ها یا ابزارهای مرتبط با این منبع نیز غیرفعال می‌شود».


با این مشکل، کاربران در جریان برخی اقدامات عادی نظیر پاک کردن فولدر، با پیغام خطایی مواجه می‌شوند که در آن نوشته شده است: "دسترسی غیرممکن است"(Access is denied).


همکاران سیستم