فایرفاکس به‌روزرسانی شد - اینترنت - اخبار

فایرفاکس به‌روزرسانی شد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۳ ۵:۵۲:۲۹ (1025 بار خوانده شده)
نسخه‌های جدید فایرفاکس 2.0.014 از سایت موزیلا در دسترس است و کسانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند نیز از طریق خود برنامه فایرفاکس امکان به روزرسانی خودکار دارند.

در هفته قبل شرکت موزیلا، برنامه مرورگر کدباز خود را به روز رسانی کرد.
با این روزرسانی که حفره جاوااسکریپت موجود در این برنامه اصلاح می شود، نسخه فایرفاکس نیز به 2.0.0.14 تغییر می کند.

بنا به گفته کارشناسان، موزیلا این اصلاحیه را برای پایداری بیشتر فایرفاکس منتشر کرده است.
در هشداری که توسط موزیلا منتشر شده است آمده: «ما هیچ برهانی نداریم که این ازکارافتادن‌های خاص، قابل سوءاستفاده توسط مهاجمان باشد اما این هشدار را به این دلیل صادر کردیم که بعضی از کرش‌هایی از این دست در گذشته نشان داده‌اند که قابل سوءاستفاده بوده‌اند.»

جاوااسکریپت حافظه‌های درخواست شده را پس از استفاده آزاد می‌کند و آن را به حافظه اصلی برمی‌گرداند و این یکی از بهترین قابلیت‌ها و دلیل سرعت بالای جاوااسکریپت و به خصوص در فایرفاکس است.

نسخه‌های جدید فایرفاکس 2.0.014 از سایت موزیلا در دسترس است و کسانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند نیز از طریق خود برنامه فایرفاکس امکان به روزرسانی خودکار دارند.

لازم به ذکر است که این حفره در نسخه فایرفاکس تاندربرگ اصلاح نشده است و دیوید عاشر دلیل این امر را ضعف در منابع اعلان کرد.
او در این باره می‌گوید که برای اصلاح این حفره در تاندربرگ نیاز به چندین هفته وقت وجود دارد.

در هفته گذشته موزیلا به کاربران تاندربرگ هشدار داد که این مرورگر نیز حفره جاوااسکریپت را دارد و می‌تواند باعث بروز مشکلات برای کاربران گردد.
«به دلیل اینکه تاندربرگ از هسته فایرفاکس استفاده می کند احتمال بروز این مشکل برای تاندربرگ نیز وجود دارد اما به دلیل اینکه این مشکل در تنظیمات پیش فرض تاندربرگ نیست می توان آن را مهم ندانست.»