به‌روزرسانی فرمول محاسبه‌ تعداد کاربران اینترنت - قوانین - اخبار

به‌روزرسانی فرمول محاسبه‌ تعداد کاربران اینترنت

دسته : قوانین در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۳ ۶:۰۵:۴۵ (854 بار خوانده شده)
بر اساس تغییر وظایف شرکت‌ فناوری اطلاعات، پروژه‌های جدیدی به منظور اجرای وظایف حاکمیتی، تدوین شده است.
سعید مهدیون مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات با بیان این مطلب، اظهار کرد: این پروژه‌ها برای انجام فعالیت‌های اجرایی لازم در جهت وظایف حاکمیتی در نظر گرفته شده برای شرکت، تعریف و تدوین شده است.


وی افزود: تدوین پروژه‌های مذکور در سه ماهه پایانی سال گذشته انجام شده که یکی از ویژگی‌های اصلی درنظر گرفته شده برای تهیه آن‌ها، مدنظر قرار دادن وظایف جدید شرکت فناوری اطلاعات است.

مهدیون ادامه داد: ایجاد مرکز هماهنگی امداد رایانه‌یی و همچنین تهیه و تدوین راهکارها و سیاست‌های لازم برای توسعه و دسترسی به اینترنت پرسرعت، از جمله پروژه‌های تدوین شده محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که در بخش شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات تدوین شده است می‌توان به به‌روزرسانی فرمول محاسبه تعداد کاربران اینترنت اشاره کرد. مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات تصریح کرد: این پروژه به کمک دانشگاه‌ها و مرکز آمار ایران اجرا خواهد شد و به همین منظور اواخر سال گذشته، طی نامه‌ای از تمامی دانشگاه‌های توانمند به منظور تعریف یک فرمول جدید برای محاسبه تعداد کاربران اینترنت در ایران دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: از سوی دیگر، پرسش‌نامه‌هایی نیز طراحی شده تا به کمک مرکز آمار ایران، آمارگیری از کاربران و کاربردهای اینترنت در ایران صورت گیرد. مهدیون تصریح کرد: پس از مشخص شدن نتایج آمارگیری و معین شدن نتایج تحقیقات دانشگاهی، با تلفیق این دو شاخص، فرمول جدید محاسبه تعداد کاربران اینترنت در کشور محاسبه خواهد شد.