مادربورد ASUS، برنده جوایز متعدد بین‌المللی - سخت افزار - اخبار

مادربورد ASUS، برنده جوایز متعدد بین‌المللی

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۴ ۹:۲۴:۲۰ (958 بار خوانده شده)
ASUS به عنوان یکی تولیدکنندگان مادربورد در دنیا، به تازگی سری جدید مادربورد P5E3 Premium WiFi-AP @n که جدیدترین نسل از چیپ‌ست Intel® X48 در آن استفاده شده است را معرفی کرد.


این مادربورد جدیدترین عضو از خانواده مادربوردهای ASUS مجهز به فناوری EPU است که حداکثر میزان کارآیی را در عین رعایت اصول و ضوابط صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به علاوه این مادربورد قادر است تا حافظه دو کاناله DDR3 2000MHz و dual PCI Express 2.0 x16 ، ویژگی‌های 802.11n WiFi و همینطور فناوری منحصربه‌فرد ASUS Express Gate را برای دسترسی آسان به اینترنت پشتیبانی نماید.



مادربورد ASUS P5E3 Premium WiFi-AP @n با توجه به قابلیت‌های استثنایی‌اش در زمینه Overclocking، موفق به دریافت چندین جایزه بین‌المللی گردیده است. از جمله این افتخارات می‌توان به دریافت نشان طلایی Editor's Choice از جشنواره‌های Anandtech و HotHardware’s Editor’s Choice اشاره کرد. یکی از بازدیدکنندگان وب سایت تخصصی Hothardware.com در مورد این مادربورد می‌گوید: «این مادربورد در واقع ترکیبی از امکانات و خصوصیات منحصربه‌فرد می‌باشد. با استفاده از امکان عالی BIOS در این مادربورد، کاربران قادر خواهند بود تا عملیات overclocking را در محیطی پایدار و با حداکثر میزان کارآیی انجام دهند.

چنانچه کاربران بخواهند یک سیستم با CPUهای Wolfdale یا Yorkfield از خانواده Intel داشته باشند این مادربورد بهترین گزینه است. حقیقتا می‌توان گفت ASUS P5E3 Premium مادربوردی است که به حق شایسته دریافت جوایز کسب شده می‌باشد.» همچنین مادربورد ASUS P5E3 Premium WiFi-AP @n با استفاده از چیپ خودکار ذخیره‌کننده انرژی EPU قادر است تا میزان 80.23% در انرژی مصرفی CPU صرفه‌جویی نماید. این امکان در واقع قادر است تا به صورت خودکار و دیجیتالی میزان انرژی مصرفی CPU را از طریق بهبود عملکرد VRM تحت هر میزان بارگذاری کنترل نماید و بهترین و همچنین بهینه‌ترین میزان مصرف انرژی را با توجه به حجم کار سیستم انتخاب می‌نماید.

همچنین استفاده از فناوری کاملاً ابداعی ASUS یعنی AI Gear3 Plus به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر لحظه میزان مصرف الکتریسته و CO2 ذخیره شده را مشاهده نمایند. در مجمع می‌توان گفت که امکان ASUS EPU قادر است تا کارآیی پاور را تا میزان 50% افزایش دهد. گفتنی است ASUS Express Gate که یکی از امکانات ویژه این مادربرد به حساب می‌آید در واقع یک گزینه انتخابی برای راه‌اندازی سیستم می‌باشد که تنها با داشتن 5 ثانیه زمان راه‌اندازی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به وارد شدن به ویندوز، از اینترنت استفاده نمایند.

بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود اعمالی نظیر دسترسی سریع به وب میل، Skype، IM و YouTube را بدون نیاز به وارد شدن به سیستم عامل انجام دهند. لازم به ذکر است مادربورد ASUS P5E3 Premium WiFi-AP @n مجهز به چندین فناوری ابداعی ASUS از جمله پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.11n draft به صورت onboard می‌باشد. این استاندارد حوزه پوشش‌دهی وسیع‌تر شبکه و انتقال سریع‌تر دیتا به میزان 6 برابر استانداردهای 802.11b/g را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد آن می‌توان به طراحی نسل سوم پاور 8 فاز دراین سری مادربورد اشاره کرد که در واقع شامل طراحی یک VRM است که قادر است تا کارآیی انرژی مصرفی را از طریق به کارگیری قطعاتی نظیر MOSFET هایی با RDS (on) پایین برای به حداقل رساندن اتلاف انرژی و حرارت، چوک‌های با هسته ساخته شده از هیدروکسید آهن با کم‌ترین میزان شار مغناطیسی همینطور خازن‌های پلیمری ساخت ژاپن با طول عمر طولانی به حداکثر برساند. مادربورد ASUS P5E3 Premium WiFi-AP @n به همراه ASUS Rampage Formula جدیدترین محصولات ASUS هستند که از نسل جدید چیپ‌ست X48 استفاده می‌نمایند.