نگرانی رگولاتورهای آنتی‌تراست از همکاری گوگل و یاهو - اینترنت - اخبار

نگرانی رگولاتورهای آنتی‌تراست از همکاری گوگل و یاهو

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۷ ۴:۴۷:۱۳ (977 بار خوانده شده)
نگرانی رگولاتوری دادستانی آمریکا بیشتر ناشی از تماس تلفنی است که طی آن اریک اشمیت مدیرعامل گوگل به جری یانگ مدیرعامل یاهو پیشنهاد کرد تا برای خلاصی از دست مایکروسافت به وی کمک کند.


دفتر دادستانی ایالات متحده تحقیقاتی را در خصوص امکان تبانی و ایجاد انحصار ناشی از همکاری یاهو و گوگل بر سر تبلیغات آنلاین آغاز کرد.

بنا بر گزارش رویترز این دفتر مایل است بداند آیا اقدام آزمایشی و دوهفته‌ای یاهو برای نمایش تبلیغات گوگل در کنار نتایج جست‌وجوی خودش هیچکدام از قوانین آنتی‌تراست را نقض می‌کند یا خیر.

به گفته یک مقام آگاه، رگولاتوری‌های آنتی‌تراست تحقیقات اولیه خود را در خصوص این اقدام آزمایشی آغاز کرده‌اند.

در این گزارش آمده است این مقام که مایل به افشای هویت خود نبود اضافه کرد نگرانی رگولاتوری دفتر دادستانی بیشتر ناشی از تماس تلفنی است که طی آن اریک اشمیت مدیرعامل گوگل به جری یانگ مدیرعامل یاهو پیشنهاد کرد تا برای خلاصی از دست مایکروسافت به وی کمک کند.

در اظهاراتی که از قول یک منبع دیگر ذکر گردیده آمده است دفتر دادستانی تحقیقاتی را درمورد تبعات همکاری بلند مدت دو شرکتی که رتبه‌های اول و دوم جست‌وجو را به خود اختصاص دادند آغاز نموده است.

گوگل و یاهو در عکس‌العملی اعلام کردند که مراتب این همکاری موقت دوهفته‌ای را پیش از این به اطلاع دفتر دادستانی رسانده بودند.

سخنگوی گوگل در ایمیلی آورده است: «ما قبلاً تصمیم خودمان را برای این اقدام به دفتر دادستانی اعلام کرده بودیم و حالا هم برای رفع شبهات آمادگی کامل داریم.»
مایکروسافت تاکنون درمورد این مسئله اظهار نظری نکرده است.