وصله امنیتی اضطراری مایکروسافت برای حفره مرورگر IE - امنیت - اخبار

وصله امنیتی اضطراری مایکروسافت برای حفره مرورگر IE

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۴ ۵:۵۶:۵۱ (931 بار خوانده شده)
مایکروسافت برخلاف رویه از پیش‌ تعیین شده، دو وصله امنیتی اضطراری را پیش از برنامه خود برای عرضه وصله‌های امنیتی در تاریخ 11 آگوست روانه بازار می‌کند.



این دو وصله امنیتی برای از بین بردن حفره خطرناک در مرورگر اینترنتی Internet Explorer و حفره معمولی در نرم‌افزار Visual Studio عرضه می‌شوند.

شرکت مایکروسافت با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد: «بولتن ویژه Internet Explorer سیستم دفاعی این مرورگر را تغییر می‌دهد و آن را برای سازگاری بیشتر با بولتن Visual Studio آماده می‌کند».

بر اساس اخبار منتشر شده، قرار است این دو حفره امنیتی سه‌شنبه هفته جاری ساعت 10 صبح به وقت ساحل غربی آمریکا روی اینترنت منتشر شوند.

مایکروسافت به طور دقیق اعلام نکرده است که این وصله چه نوع حفره‌ای را وصله می‌کنند. این شرکت معمولا وصله‌های امنیتی خود را به صورت اضطراری وارد بازار نمی‌کند، مگر آنکه سوءاستفاده‌گران اینترنتی به صورت گسترده حفره‌های موجود را مورد حمله قرار دهند. به هر حال، مایکروسافت اعلام کرده که در خصوص حفره‌های کنونی، هکرها هنوز به صورت گسترده سراغ این حفره‌ها نرفته‌اند.

مشکلات مربوط به این حفره‌های امنیتی مربوط به یکی از بخش‌های ویندوز موسوم به Active Template Library(ATL) می‌شود که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته "هالوار فلیک"( Halvar Flake) یکی از کارشناسان امنیتی، این مشکلات به حفره ActiveX که مایکروسافت اوایل ماه جاری آن را شناسایی کرد نیز برمی‌گردد.

منبع:همکاران سیستم