*طراحی نرم‌افزار پیاده‌سازی شبکه‌های انتقال نوری* رئیس پژوهشکده CT مرکز تحقیقات مخابرات: پروژه با بودجه‌ 200 میلیون تومانی اجرا می‌شود - مخابرات - اخبار

*طراحی نرم‌افزار پیاده‌سازی شبکه‌های انتقال نوری* رئیس پژوهشکده CT مرکز تحقیقات مخابرات: پروژه با بودجه‌ 200 میلیون تومانی اجرا می‌شود

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۱۷ ۶:۲۲:۳۵ (915 بار خوانده شده)
رئیس پژوهشکده فن‌آوری ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران از طراحی نرم‌افزار طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های انتقال نوری به عنوان یکی از اقدامات پژوهشکده CT خبر داد.




غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که نرم‌افزار طراحی و پیاده سازی شبکه‌های انتقال نوری در شرکت ارتباطات زیرساخت در استان تهران و خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: این نرم‌افزار در فرایند اثبات توانمندی خود مشکلی در استان خراسان رضوی داشت که توانست آن مشکل را رفع کرده و قابلیت‌های خود را اثبات کند.

به گفته او ایجاد تغییر به صورت آنلاین در شبکه از سوی ارتباطات زیرساخت با مخاطرات زیادی روبه‌رو است برای پرهیز از به وجود آمدن هرگونه مشکل طبق روال جهانی، تغییرات شبکه در یک نرم‌افزار شبیه‌سازی شده اعمال ‌شده و بعد به صورت زنده پیاده‌سازی می‌شود.

داداش‌زاده افزود: این نرم‌افزار در جهان توسط شرکت‌های خاص تولید می‌شود و مورد استفاده ویژه دارد؛ از آنجا که پیش از این نسخه‌ اول نرم‌افزار طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های انتقال نوری مورد استفاده و موفق بوده است نسخه دوم آن را امسال با عنوان طراحی‌ و پیاده‌سازی شبیه‌سازی شبکه آنلاین جهت طراحی و نگه‌داری سیستم‌های مخابراتی تولید خواهیم کرد.

رئیس پژوهشکده CT مرکز تحقیقات مخابرات ایران ادامه داد: فاز اول این نرم‌افزار که عقد قرارداد است در شش ماهه دوم امسال اجرایی خواهد شد و سال آینده ادامه کار به صورت تست و تحویل عملیاتی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه برون‌سپاری خواهد شد و به احتمال زیاد توسط همان شرکتی که نسخه‌ اول نرم‌افزار را تولید کرده است با بودجه‌ای معادل 200 میلیون تومان اجرا می‌شود.