بازگشت زندگی به اکس‌پی - سیستم عامل ها - اخبار

بازگشت زندگی به اکس‌پی

دسته : سیستم عامل ها در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۷ ۷:۱۲:۳۷ (891 بار خوانده شده)
مدیر اجرایی مایکروسافت با بیان این که شرکتش ممکن است در تصمیم خود برای توقف فروش ویندوز اکس پی تجدید نظر کند، نور امیدی در دل طرفداران این ویندوز به وجود آورد.


استیو بالمر که در کنفرانس خبری در دانشگاهی در بلژیک سخن می‌گفت همچنان سرسختانه مدعی بود امروزه بیش‌تر مردم رایانه‌های دارای ویندوز ویستا را خریداری می‌کنند.
بالمر اعلام کرد که مصرف کنندگانی که رایانه‌های دارای ویندوز اکس پی را خریداری می‌کنند بخش‌های فن‌آوری اطلاعات شرکت‌هایی هستند که برای تغییر سیستم‌های خود به فن‌آوری جدید ویستا مشکل دارند.
طرفداران ویندوز شش ساله اکس پی که قرار است تا سی ماه ژوئن از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شود، اخیرا اینترنت را پر از پست‌های وبلاگ، کاریکاتور و درخواست‌هایی کرده‌اند که خواهان ادامه فروش ویندوز اکس پی تا زمان عرضه نسخه بعدی ویندوز از سوی مایکروسافت هستند و تاکنون بیش از 160 هزار نفر طومار اینترنتی اکس‌پی را نجات دهید، امضا کرده‌اند.


سطح کاربری جدید ویستا، شیوه‌ی امنیتی جدید آن و نیاز به ارتقای سخت‌افزار موجب شده بسیاری از کاربران به نفع ویندوز اکس پی یا سیستم‌های عامل دیگر از به کارگیری آن اجتناب کنند.


پیش از این مایکروسافت تصمیم گرفته بود فروش اکس‌پی برای رایانه‌های ارزان قیمت را با توجه به این که ارتقاهای سخت‌افزاری برای این رایانه‌های ارزان قیمت بسیار بالا است در کشورهای در حال توسعه ادامه دهد.