امیدهای IBM به آینده روشن لینوکس - سیستم عامل ها - اخبار

امیدهای IBM به آینده روشن لینوکس

دسته : سیستم عامل ها در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۲۶ ۶:۰۵:۱۲ (995 بار خوانده شده)
حالی که رقابت میان سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس همچنان ادامه دارد، شرکت IBM برای سرورهای خود Sun Solaris را یکی از بهترین گزینه‌ها می‌داند.

برخی کارشناسان این روزها بر این باورند که نوسانات اخیر در سیستم‌عامل Sun موجب شده است که کاربران به دنبال جایگزینی برای آن باشند، اما IBM همچنان Sun Solaris را گزینه مناسبی برای خود می‌داند.


"یانا کوزنتسوا"(Inna Kuznetsova) مدیر استراتژی‌های لینوکس در شرکت IBM طی یک جلسه اعلام کرد که سیستم‌عامل لینوکس بازار قوی دارد و با سرعت زیاد رو به رشد است.


به گفته او، طی سه سال گذشته 1800 کاربر از پلتفورم‌های رقیب سراغ IBM آمده‌اند و حدود 50 درصد از کاربرانی که در این مدت از پلتفورم IBM استفاده کرده‌اند، سیستم‌عامل لینوکس را برگزیده‌اند. در این میان، بین فصل اول و دوم سال 2009 میلادی شرکت IBM تعداد مشتریان خود برای سیستم‌عامل Sun را تا دو برابر افزایش داده است.


بیشتر موفقیت‌های IBM در این زمینه در پی افزایش همکاری‌های این شرکت با Red Hat صورت گرفته است که بر پایه آن، IBM این امکان را یافته است تا بتواند سیستم‌عامل متن‌باز خود را به صورت گسترده در اختیار مشتریان بگذارد.


این جریانات در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت Novell از تصمیمات جدید خود برای افزایش سرمایه‌گذاری روی OpenSUSE خبر داده است.

منع:همکاران سیستم