سمینارهای تخصصی شبکه‌های بزرگ سازمانی و مراکز داده برگزار شد - اخبار - اخبار

سمینارهای تخصصی شبکه‌های بزرگ سازمانی و مراکز داده برگزار شد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۲۶ ۶:۱۸:۴۲ (626 بار خوانده شده)
سمینارهای تخصصی شبکه‌های بزرگ سازمانی و مراکز داده با موضوعات "معماری مراکز داده" و "مجازی‌سازی" توسط مجتمع علوم داناک در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار گردید.


با وجود برگزاری سمینارهای مذکور در اسفند ماه 87 و خرداد ماه 88 به دلیل استقبال بی‌نظیر کارشناسان و متخصصان فنی سازمان‌ها این سمینارها مجددا برگزار گردید. این سمینارها در تاریخ 11 و 12 و 13 و 14 مرداد ماه 88 توسط مجتمع علوم داناک در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

در این دوره‌ها سازمان‌ها و اداره‌های دولتی از جمله وزارت بازرگانی جمهوری اسلامی ایران- دانشکده علوم پزشکی شیراز- مرکز تحقیقات مخابرات ایران- کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران- سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران - سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم- سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد- شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اصفهان – شرکت مدیریت تولید برق اصفهان – شرکت خدمات انفورماتیک- دانشگاه صنعتی اصفهان- شرکت همکاران سیستم- شرکت داده‌پردازی ایران حضور داشتند که تمامی متخصصان دارای مدارج علمی معتبر و بروز می‌باشند.

عناوینی که توسط مجتمع داناک انتخاب می‌شود از اهداف مورد نیاز صنعت آینده کشور در پروژه‌های مکانیزه و بروز می‌باشد. به عنوان مثال مباحث فوق از جمله مواردی هستند که علاوه بر دانش فنی نیاز به تسلط علمی و اجرایی از قبل روی آن موضوع دارد. این دوره‌های آموزشی پس از نیازسنجی با اساتید هر موضوع در بخش فناوری اطلاعات سازمان‌ها و ادارات بزرگ سازمانی به صورت دوره‌هایی کوتاه مدت 2 یا 3 روزه برگزار می‌گردد.

مخاطبین اصلی این دوره‌ها مدیران فنی، کارشناسان و طراحان ارشد شبکه‌ها و مراکز داده، مهندسین و متخصصین سیستم‌های اطلاعاتی، مدیران شبکه‌های ارائه خدمات اینترنت و داده و حتی دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه IT می‌باشند و اساتید مربوطه از میان افرادی انتخاب می‌شوند که علاوه بر دانش دانشگاه‌های معتبر دارای تجربیات علمی و مستدل می‌باشند. سلامتیان استاد این دوره از اساتید دانشگاهی و در مقام مشاور در اروپا، به عنوان مجری طرح‌های بزرگ و متد جدید تجربیات برجسته‌ای دارد.

وی فارغ‌التحصیل دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه VI پاریس و دارای سه مدرک فوق لیسانس در رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی ارتباطات و مدیریت اجرایی، با بیش از 17 سال سابقه تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف فناوری‌های شبکه داده از جمله مدل‌سازی و اندازه‌گیری شبکه، تحلیل بازدهی شبکه، ممیزی امنیت شبکه، طراحی شبکه‌های بزرگ، تکنیک‌های انتقال تصویر و شبکه‌های بی‌سیم و سابقه در بیش از پنج دانشگاه معتبر اروپایی در حال حاضر دارای کرسی Chaired Professor در دانشگاه Lancaster انگلستان می‌باشد.

وی طی سال‌های گذشته بیش از 55 عنوان مقاله در کنفرانس‌ها و مجلات معتبر اروپایی منتشر نموده و تاکنون مسئولیت مدیریت 7 پروژه تحقیقاتی در حوزه شبکه را به عهده داشته است. به طور خلاصه اهم فعالیت‌های مجتمع داناک حول محور آموزش، دعوت از اساتید برجسته دنیا و برگزاری سمینارهای علمی، برگزاری تورهای آموزشی خارجی، مشاوره در بخش‌های آموزشی در خصوص استاندارد تخصصی آموزش و نیازسنجی آموزشی سازمان‌ها می‌باشد.

همچنین این مجتمع جهت پوشش گسترده کشوری، اقدام به جذب همکاران تجاری به صورت نمایندگان استانی نموده و در اکثر استان‌های بزرگ کشور قرارداد همکاری منعقد کرده است تا از این طریق فرصت ارائه خدمات به کل کشور قابل ارائه باشد. در پایان قابل ذکر است برگزاری دوره‌های network tuning و network auditing. از برنامه‌های آتی این مجتمع می‌باشد که در مهر ماه 88 برگزار خواهد شد.