مدیر کل برنامه‌ریزی شرکت IT خبر داد: تدوین و ابلاغ برنامه اجرایی طرح توسعه فن‌آوری اطلاعات در سال 88 - اخبار - اخبار

مدیر کل برنامه‌ریزی شرکت IT خبر داد: تدوین و ابلاغ برنامه اجرایی طرح توسعه فن‌آوری اطلاعات در سال 88

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۲۷ ۶:۰۰:۳۵ (835 بار خوانده شده)
مدیر کل برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات از تدوین و ابلاغ برنامه اجرایی طرح توسعه فن‌آوری اطلاعات در سال 88 خبر داد.



(ایسنا)، اظهار کرد: برنامه اجرایی طرح توسعه فن‌آوری اطلاعات مشتمل بر 48 پروژه و 131 زیر پروژه و در قالب 7 محور اصلی است.

او از فعالیت‌های اجرایی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات، تدوین و تنظیم ضوابط در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات، سازماندهی و هدایت فعالیت‌های توسعه‌ای فضای تبادل اطلاعات، تدوین و تنظیم ضوابط در حوزه طراحی و توسعه فضای تبادل اطلاعات، پیگیری مصوبات، نظارت بر پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات در کشور، عرضه خدمات و امور داخلی به عنوان 7 محور اصلی این برنامه نام برد.

وی همچنین اظهار کرد: بر اساس تکالیف مندرج در اساسنامه جدید ابلاغ شده شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران، برنامه اجرایی سال 88 تنظیم و در مرحله تهیه و مبادله موافقتنامه طرح مذکور با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.

به گفته محبعلی از پروژه‌های مهم طرح مزبور که امسال به‌عنوان سال ماقبل شروع برنامه پنجم توسعه کشور انجام می‌شود، تدوین طرح جامع 5 ساله پنجم شرکت فن‌آوری اطلاعات است.

او یادآور شد: همچنین پروژه سنجش عملکرد شاخص‌های فن‌آوری اطلاعات برنامه چهارم توسعه کشور به همراه احصا وضعیت کشور بر اساس شاخص‌های بین‌المللی فرصت‌های دیجیتالی و آمادگی الکترونیکی از دیگر پروژه‌هایی است که مرحله مقدماتی آن با انتخاب مشاور در سال 87 آغاز و مرحله سنجش آن در نیمه دوم سال جاری انجام می‌شود که امیدواریم نتایج تجزیه و تحلیل شده این آمارگیری در 3 ماهه اول سال 89 منتشر شود.

محبعلی افزود: قسمت عمده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با ایجاد مراکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی (ماهر) و نیز مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) شامل تدوین طرح، تهیه تجهیزات، تخصیص فضا، طرح نیروی انسانی مراکز و همچنین تهیه و تصویب مقررات پشتیبان مراکز مذکور از عمده برنامه‌های سال جاری است که در سال 87 مشاوران طراح مراکز انتخاب و ادامه عملیات در سال جاری تعقیب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در بخش اجرای وظایف مرکز ماهر اقداماتی مانند امور پیشگیری و جمع‌آوری رخداد، امداد، ارزیابی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی و نیز اقدامات عملیاتی در زمینه امنیت فن‌آوری اطلاعات مشتمل بر حمایت از ایجاد 15 گروه واکنش و هماهنگی رخدادهای رایانه‌یی در دستگاه‌های اجرایی، از پروژه‌های تدوین شده سال جاریست.

به گفته او در بخش اجرای وظایف مرکز متما هم اقداماتی شامل ترویج اینترنت، مدیریت منابع اینترنتی، بکارگیری طرح‌ها و فن‌آوری جدید و توسعه همکاری‌های بین‌المللی تدوین و پیگیری می‌شود.

محبعلی در ادامه از پروژه‌های سطح بندی و ارتقاء سامانه فیلترینگ شبکه ملی اینترنت، ایجاد و توسعه IDC ملی و گسترش سایت پرتال ملی IRAN.IR و همچنین ادامه و تکمیل پروژه‌های پیشگام توسعه فن‌آوری اطلاعات که در سال گذشته با برخی از دستگاه‌ها مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشاورزی، استانداری بوشهر، بانک مرکزی، کتابخانه ملی جمهوری اسلامی و حمایت از شبکه علمی دانشگاه‌ها که تفاهم‌نامه‌های آن امضا و مبادله گردیده بود، نیز نام برد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به موقع و مدیریت توزیع منابع مالی پروژه‌های طرح بتوانیم طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پروژه‌های مصوب در موعد مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود.


مدیر کل برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: با توسعه کاربردهای فن‌آوری اطلاعات در کشور و نیز توسعه شبکه ملی اینترنت بتوانیم در طول برنامه پنج ساله توسعه بتوانیم جایگاه نخست را در میزان ضریب نفوذ کاربران اینترنت در منطقه کسب کنیم.