فروش Zune HD مایکروسافت یک ماه دیگر آغاز می‌شود - اخبار - اخبار

فروش Zune HD مایکروسافت یک ماه دیگر آغاز می‌شود

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۲۷ ۶:۱۳:۲۶ (929 بار خوانده شده)
شرکت مایکروسافت ضمن اعلام خبر آغاز پیش‌فروش دستگاه چندرسانه‌ای قابل‌حمل Zune HD به فروشندگان، توضیح داد که این محصول از پانزدهم سپتامبر وارد بازار می‌شود.


دستگاه Zune HD که سومین تلاش مایکروسافت برای رقابت با iPod و iPod touch اپل محسوب می‌شود، نمایشگر 3/3 اینچی لمسی را همراه با سیستم پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi در خود جا داده است و امکان اتصال بی‌سیم به اینترنت با کیفیت بالا را از طریق گیرنده رادیویی برقرار می‌کند.


به گفته مایکروسافت، باتری این دستگاه می‌تواند در حالت گوش دادن به موسیقی تا 24 ساعت و در حالت تماشای فایل‌های ویدیویی تا 4 ساعت انرژی مورد نیاز را در خود ذخیره کند.


فروش Zune HD از پانزدهم سپتامبر آغاز می‌شود و پیش‌فروش آن از پانزدهم آگوست در فروشگاه‌های آنلاین Amazon.com، Best Buy و Wal-Mart آغاز شده است.


دو شرکت مایکروسافت و آمازون قیمت مدل 16 گیگابایتی این دستگاه را 99/219 دلار و قیمت مدل 32 گیگابایتی آن را 99/289 دلار اعلام کرده‌اند.


دستگاه چندرسانه‌ای همراه Zune HD با داشتن پردازنده گرافیکی Nvidia Tegra به صورت رودررو با iPod touch اپل رقابت می‌کند و ضمن داشتن سیستم‌های ویژه برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری، شامل مرورگر اینترنتی می‌شود.


شرکت اپل هم‌اکنون iPod touch را با قیمت گران‌تری نسبت به Zune HD به فروش می‌رساند. هم‌اکنون مدل 16 گیگابایتی iPod touch به قیمت 299 دلار فروخته می‌شود که 35 درصد گران‌تر از مدل 16 گیگابایتی Zune HD است. مدل 32 گیگابایتی این محصول نیز 399 دلار قیمت دارد که این قیمت از مدل 32 گیگابایتی Zune HD حدود 38 درصد بیشتر است.


دستگاه iPod touch آخرین بار در سپتامبر 2008 به‌روز شد و اپل در آن زمان به دنبال تغییر طراحی، قیمت آن را کاهش داد.


منبع:همکاران سیستم