UTMهای گیت پروتکت به بازار ایران معرفی شدند - فن آوری اطلاعات - اخبار

UTMهای گیت پروتکت به بازار ایران معرفی شدند

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۲۷ ۶:۱۷:۳۶ (811 بار خوانده شده)
شرکت تجارت الکترونیک ایرانیان (ایدکو) دستگاه‌های UTM شرکت آلمانی گیت پروتکت را به بازار ایران معرفی کرد.





به گزارش موسسه دیده بان آی تی، روابط عمومی گیت پروتکت در ایران، طی نشست خبری که دوشنبه 26 مرداد ماه برگزار شد، UTMهای خبر ورود گیت پروتکت را به طور رسمی اعلام کرد. در این نشست که با حضور بنجامین فلتمن، مدیر فروش منطقه‌ای شرکت، سینا بقایی، مدیرعامل شرکت ایدکو، روح الله بقایی، رئیس هیئت‌مدیره ایدکو و علیرضا صالحی، مدیر روابط‌عمومی گیت پروتکت در ایران برگزار شد، ضمن معرفی قابلیت‌های این محصولات، ورود رسمی آنها به بازار کشور نیز اعلام گردید.

بر اساس این گزارش، بنجامین فلتمن، در آغاز جلسه ضمن معرفی شرکت گیت پروتکت اظهار داشت: «شرکت آلمانی گیت پروتکت یکی از تولیدکنندگان پیشتاز در راهکارهای مدیریت امنیت اطلاعات در شبکه است. محصولات تولیدی این شرکت شامل دستگاه‌های مدیریت یکپارچه تهدیدات (UTM)، دیواره‌های آتش (Firewall) و VPN Clients می‌باشد. ضمن آنکه راهکارهای گیت پروتکت آخرین قابلیت‌های امنیتی در شبکه را مانند: Firewall، Bridging، VLAN، Single Sign-on، Traffic Shaping، QoS، IPSec/SSL (X.509)، IDS/IDP، ضدویروس، ضدهرزنامه و Https Proxy را در یک سیستم واحد ارائه می‌دهد.»

وی با بیان خلاصه‌ای از توانمندی‌های این محصولات گفت: «به غیر از سطح بالای فناوری به کار گرفته شده در طراحی و تولید محصولات گیت پروتکت، تمامی این محصولات دارای یک ویژگی خاص هستند و آن استفاده از eGUI یا رابط گرافیکی کاربری ارگونومیک است.» وی در شرح این ویژگی افزود: «با استفاده از این ویژگی، کلیه کارهای مربوط به تنظیم و پیکربندی UTMها به طور کاملا گرافیکی و سهولت انجام می‌گیرد و به همین دلیل آموزش مدیریت و کاربری این دستگاه‌ها به سرعت و آسانی صورت می‌گیرد.»

وی تاکید کرد به این ترتیب هزینه آموزش و راهبری سیستم‌ها به شدت کاهش می‌یابد و در نتیجه هزینه‌های نگهداری و سرویس دستگاه‌ها نیز برای سازمان‌ها کاهش خواهد یافت.» بنجامین فلتمن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «رابط گرافیکی کاربر ضمن آنکه سرعت انجام پیکربندی را به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش می‌دهد، به طور هوشمندانه از بروز خطاهای مدیر سیستم نیز جلوگیری می‌کند و اجازه انجام یا ثبت تنظیمات نادرست را نمی‌دهد. در نتیجه سازمان‌ها با حداقل مشکل در پیکربندی مواجهه خواهند بود.»
در ادامه جلسه، سینا بقایی، مدیرعامل شرکت ایدکو که نمایندگی انحصاری محصولات گیت پروتکت را در ایران برعهده دارد در خصوص ویژگی‌های گیت پروتکت گفت: «با توجه به نیاز روزافزون بازار ایران به محصولات و سخت‌افزارهای امنیتی، شرکت ایدکو پس از چهار سال کار با نرم‌افزارهای امنیتی و فروش رسمی محصولات کسپرسکی، به سراغ رده‌های سخت‌افزاری این محصولات رفت و پس از بررسی‌های بسیار زیاد و توجه به ویژگی‌های بازار ایران، شرکت گیت پروتکت را انتخاب نمود.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن توانایی‌های فنی شرکت گیت پروتکت و کیفیت محصولات آن افزود: «با توجه به توان فنی بالای شرکت ایدکو و چندین سال فروش محصولات امنیت شبکه، همکاری با شرکت گیت پروتکت که متعهد به اراده خدمات فنی بسیار بالاست و خصوصا در این زمینه معروفیت خاصی در اروپا دارد، می‌تواند مکمل خوبی بوده و باعث افزایش کیفی این خدمات گردد.»
مدیرعامل ایدکو همچنین در خصوص قسمت محصولات ارائه شده نیز تاکید کرد: «با توجه به کیفیت بالا و فناوری‌های انحصاری به کار گرفته شده در محصولات گیت پروتکت، قیمت آنها نیز در رده بالایی قرار دارد. ولی باتوجه به مذاکرات انجام شده، قیمت‌های خاص و رقابتی برای بازار ایران درنظر گرفته شده است و اطمینان داریم که می‌توانیم سهم بسیار مناسبی را از بازار کسب نماییم.»

در ادامه نشست خبری که با حضور جمعی از نمایندگان رسانه‌های گروهی برپا بود، علیرضا صالحی، مدیرعامل موسسه دیده‌بان آی‌تی و مدیر روابط‌عمومی گیت پروتکت در ایران با اشاره به شروع فعالیت‌های این شرکت در ایران گفت: «هدف گیت پروتکت حضور در بازار تجهیزات تامین‌کننده امنیت شبکه و اطلاعات است و در این زمینه، شرکت از هیچ تلاشی جهت اطلاع‌رسانی مناسب و برقراری ارتباط با مخاطبان دریغ نخواهد کرد.» وی در همین زمینه افزود: «حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند سبیت که خانه گیت پروتکت محسوب می‌شود و همچنین نمایشگاه‌های منطقه و ملی مانند جیتکس و الکامپ در برنامه کاری سالانه قرار گرفته است و گیت پروتکت نخستین حضور منطقه‌ای خود را در نمایشگاه آینده جیتکس خواهد داشت.» صالحی همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از دستگاه‌های UTM خصوصا برای مشتریان بزرگ را از دیگر برنامه‌های روابط عمومی اعلام کرد.» نشست خبری معرفی گیت پروتکت در ایران، با پرسش و پاسخ حاضران خاتمه یافت.

درباره گیت پروتکت
شرکت آلمانی گیت پروتکت یکی از تولیدکنندگان پیشتاز در راهکارهای مدیریت امنیت اطلاعات در شبکه است. محصولات تولیدی این شرکت شامل دستگاه‌های مدیریت یکپارچه تهدیدات (UTM)، دیواره‌های آتش (Firewall)، و VPN Clients می‌باشد. راهکارهای گیت پروتکت آخرین قابلیت‌های امنیتی در شبکه را مانند: Firewall، Bridging، VLAN، Single Sign-on، Traffic Shaping، QoS، IPSec/SSL (X.509)، IDS/IDP، ضدویروس، ضدهرزنامه و Https Proxy را در یک سیستم واحد ارائه می‌دهد. به غیر از توجه به سطح بالای فناوری به کار گرفته شده در محصولات گیت پروتکت، تمامی این محصولات دارای یک ویژگی خاص هستند؛ eGUI محیط کاربری گرافیکی ارگونومیک.

گیت پروتکت تنها تولید کننده محصولات xUTM در دنیا است که استانداردهای ISO 9241 را در تولید این محصولات به کار گرفته است. با فناوری منحصر به فرد و ثبت شده eGUI (محیط کاربری گرافیکی ارگونومیک) و مرکز فرمان (Command Center) جدید، گیت پروتکت استاندارد جدیدی را در ساختار و مدیریت سیستم‌های UTM آغاز کرده است. eGUI به گونه بسیار قابل توجهی امنیت اطلاعات سازمان‌ها را ارتقا می‌دهد و در عین حال نگهداری و پشتیبانی سیستم را بسیار موثر و کارآمد می‌کند.