تکرار تجربه گذشته‌ - سخت افزار - اخبار

تکرار تجربه گذشته‌

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۹ ۷:۳۵:۰۷ (809 بار خوانده شده)
بالاخره بعد از کلی حرف و حدیث شرکت Nvidia ‌قدرتمندترین کارت سری نه خود را که بسیاری از کاربران منتظر آن بودند ارائه کرد.


بالاخره بعد از کلی حرف و حدیث شرکت Nvidia ‌قدرتمندترین کارت سری نه خود را که بسیاری از کاربران منتظر آن بودند ارائه کرد.

کارت گرافیکی 9800GX2 را در حقیقت باید یک 7950GX2 پیشرفته شده دانست که در آن پردازنده‌های گرافیکی سری G80 جای خود را به دو پردازنده 65 نانومتری G92s با فرکانس 600 مگاهرتز داده است. این کارت‌گرافیکی با وجود دو پردازنده گرافیکی خود به بیشترین تعداد واحد سایه‌زنی جریانی در میان تمام محصولات این شرکت مجهز است (256 واحد سایه‌زنی جریانی).

بنا به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت Nvidia، واحد‌های سایه‌زنی در این کارت در فرکانس 1500 مگاهرتز می‌کنند که این فرکانس در مقایسه با دیگر محصولات این شرکت با کاهش نسبی روبه‌رو بوده است. این محصول مجهز به یک رابط حافظه 512 بیتی است که با وجود فرکانس 2000 مگاهرتزی حافظه آن پهنای باندی برابر با 128 گیگابایت را برای این کارت به ارمغان آورده است.

غول جدید شرکت Nvidia انرژی مورد نیاز برای فعالیت را به‌وسیله یک کانکتور هشت‌‌پین و یک کانکتور شش‌‌پین PCI-E تأمین می‌کند. تا یادمان نرفته بگویم که این کارت مجهز به خروجی HDMI و خروجی صوتی Optical در نسخه برد مرجع است.