بزرگترین پست‌الکترونیکی ویروسی جهان شناسایی شد. - امنیت - اخبار

بزرگترین پست‌الکترونیکی ویروسی جهان شناسایی شد.

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۷/۶ ۶:۱۴:۰۲ (790 بار خوانده شده)
جنایتکاران اینترنتی با واهمه‌ای که کاربران از پرداخت مالیات دارند، آن‌ها را مجبور می‌کنند تا به صورت ناخواسته نرم‌افزارهای مربوط به برنامه‌های مخرب و ویروسی را روی رایانه خود نصب کنند.





حملات مستمر هرزنامه‌ها با این موضوع هم‌اکنون وارد سومین هفته متوالی شده و به گفته "گری وارنر"(Gary Warner) مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، هنوز از حجم این حملات کاسته نشده است.


این سری از حملات حدود 10 درصد از کل هرزنامه‌های شناخته شده توسط کارشناسان امنیتی دانشگاه آلاباما را شامل می‌شوند. وارنر در این خصوص توضیح داد: «این جریان گسترده‌ترین شبکه کنونی هرزنامه‌های ارسال شده در جهان محسوب می‌شود».


شرکت امنیتی Cloudmark حدود دو میلیون رایانه را تحت پوشش خود قرار داده است و به گفته "جمی توماسلو"(Jamie Tomasello) مدیر عملیات‌های امنیتی این شرکت، از 9 سپتامبر که نخستین نمونه از این هرزنامه‌ها ارسال شد، رایانه‌های تحت پوشش Cloudmark تاکنون بیش از 11 میلیون عدد از این هرزنامه‌ها را دریافت کرده‌اند.


این هرزنامه‌ها معمولا با عنوان "توجه به گزارش مربوط به درآمد" به دست کاربران می‌رسند و افراد قربانی را به بارگذاری و نصب تروجانی که در یک لینک اینترنتی ضمیمه شده است، تشویق می‌کنند. در این پست‌الکترونیکی از کاربران خواسته شده است تا با کلیک روی لینک مذکور، وضعیت مالیاتی خود را مشاهده کنند و در حقیقت، زمانی که کاربر روی این لینک کلیک می‌کند، برنامه اینترنتی مخرب به صورت خودکار روی رایانه وی نصب می‌شود.


کارشناسان امنیتی از کاربران خواسته‌اند تا پست‌های الکترونیکی مشکوک که با موضوع یاد شده به دستشان می‌رسد را باز نکنند و روی لینک‌های داخلی آن کلیک نکنند.


منبع : همکاران سیستم