هرزنامه به 86 درصد از کل ایمیل‌ها رسید . - امنیت - اخبار

هرزنامه به 86 درصد از کل ایمیل‌ها رسید .

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۷/۱۹ ۸:۵۴:۵۱ (816 بار خوانده شده)
طبق گزارش سیمانتک، حجم هرزنامه جهانی بین ماه اوت و سپتامبر 9 برابر افزایش یافته و اکنون 86 درصد از کل ایمیل‌ها را تشکیل می‌دهد

(ایسنا)، طبق گزارش وضعیت هرزنامه در ماه اکتبر سیمانتک، هرزنامه سمی یا هرزنامه‌ای که حاوی نرم‌افزار مخرب است در ماه سپتامبر به حدود 4.5 درصد از کل هرزنامه‌ها افزایش یافتند.

یکی از اثرات نرم‌افزارهای مخرب ضمیمه شده افزایش متوسط حجم پیام ایمیل است. روش ضمیمه کردن نرم‌افزار مخرب به پیام‌های هرزنامه به‌عنوان یک روش حمله بین ماه‌های اوت و سپتامبر بیش از دو برابر شد و این گرایش در افزایش حجم ایمیل‌ها در ماه گذشته بازتاب یافت.

بر اساس گزارش این شرکت امنیتی، هرزنامه‌نویسان که برروی بهره‌برداری از ایام تعطیلات تمرکز می‌کردند و کاربران را با هرزنامه‌های مرتبط با هالووین و کریسمس هدف می‌گرفتند، ایام مورد نظرشان را افزایش داده و جشنواره هندی دیوالی و جشنواره ماه چین را نیز که هر دو در ماه اکتبر برگزار می‌شوند هدف گرفتند.

طبق گزارش سیمانتک، حملات فیشینگ در ماه گذشته پنج درصد کاهش یافت و سایت‌های فیشینگ غیرانگلیسی در ماه گذشته تا 33 درصد کاهش داشتند.

منبع انتشار هرزنامه‌ها در ماه گذشته تا اندازه زیادی بدون تغییر ماند و آمریکا با 25 درصد در صدر کشورهای منتشر کننده هرزنامه قرار گرفت و پس از آن برزیل با 12 درصد و هند، کره جنوبی و ویتنام هر کدام با چهار درصد قرار گرفتند در حالی که حجم هرزنامه‌های ارسالی از چین تنها سه درصد بود.