نخستین بررسی انجام گرفته از تقاضای موجود برای ویندوز 7 نشان داد نسل جدید سیستم عامل مایکروسافت با فروش بیشتر در روزهای آغاز عرضه، در مقایسه با ویستا شروع موفقیتآمیز و قوی را تجربه کرد.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش موسسه پژوهش بازار NPD Group، فروش ویندوز 7 در روزهای پس از 22 ماه اکتبر 234 درصد بالاتر از فروش ویستا بههنگام روانه شدن به بازار بود.
به گفته معاون تحلیل NPD، برنامه پیش فروش ارزانقیمت، بازاریابی با چشمگیری بالا و قراردادهای متهورانه مایکروسافت کمک کرد تا ویندوز 7 شروع موفقیتآمیزی داشته باشد.
استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت نیز در کنفرانسی در توکیو فروش ویندوز 7 را فوق العاده توصیف کرده اما جزییات بیشتری ارایه نکرد.
عرضه ویندوز 7 به فروش رایانههای شخصی تکانی داد به طوری که فروش آنها از هفته گذشته تقریبا دو برابر شده و 49 درصد بالاتر از مدت مشابه در یک سال قبل بود اما آغاز فروش ویستا رونق بزرگتری به فروش رایانهها داد.
ویندوز 7 با تعریف و تمجید فراوان در 22 ماه اکتبر در سراسر جهان روانه بازار شد تا غول نرمافزاری آمریکایی ناامیدی ناشی از شکست نسل قبلی سیستم عامل ویندوز ویستا را به فراموشی بسپارد.
این نرمافزار در حالی فروش جهانیاش را آغاز کرد که بازبینیهایی خوبی از سوی بیشتر تحلیلگران فنآوری دریافت کرده بود و کاربرانی که آن را مورد آزمایش قرار داده بودند بهبود قابل توجه آن نسبت به ویندوز ویستا را مورد تمجید قرار داده بودند؛ در مرحله آزمایش دستگاهها، بیش از هشت میلیون نفر از ویندوز 7 استفاده کردهاند.
در میان امکانات جدید ویندوز 7 میتوان به نوار ابزار با طراحی مجدد برای باز کردن برنامهها و بستن پنجرهها، قابلیت بهبودیافته برای اشتراکگذاری فایلها با رایانه های دیگر، نرمافزار ویرایش عکس و ویدیو و قابلیت پخش موسیقی یا ویدیوی دیجیتالی در دستگاههای دیگر اشاره کرد؛ همچنین ویندوز 7 دارای اینترنت اکسپلورر 8 است که جدیدترین نسخه مرورگر اینترنتی مایکروسافت است.