طراحی حافظه‌های هوشمند توسط محققین HP - سخت افزار - اخبار

طراحی حافظه‌های هوشمند توسط محققین HP

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۱۴ ۷:۱۰:۵۳ (939 بار خوانده شده)
این فناوری که Memristor نام گرفته می‌تواند جایگزین RAM شده و کامپیوتر را قادر سازد مانند مغز انسان با توجه به مفاهیم الگوهای پیشین جمع‌آوری اطلاعات تصمیم‌گیری بنماید.


محققین در HP توانستند یک واحد از مدار حافظه‌ای که برای 37 سال تنها بصورت نظری وجود داشت را با موفقیت ایجاد نمایند.
این حافظه می‌تواند جایگزین Ram شده و با بکارگیری اطلاعاتی که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته‌اند هوشمندی بیشتری را برای کامپیوترها به ارمغان بیاورند.

این فناوری که نام آن Memristor می‌باشد می‌تواند با درک الگوهای پیشین که در زمان استفاده از اطلاعات در قبل، حفظ و ضبط گردیده‌اند، مانند مغز انسان رشته‌هایی از رویدادها را درک کرده و بفهمند.

استنلی ویلیامز یکی از کارمندان ارشد HP در این باره می‌گوید: «برای مثال یک مدار Memristor می‌تواند با استفاده از اطلاعاتی که قبلاً و در طول زمان جمع‌آوری کرده زمان لازم برای پخت هر نوع غذا را برای دستگاه مایکروویو تعیین کند.»

یک مدار Memristor در مقایسه با حافظه‌های رقیب مانند DRAM و فلش از ولتاژ پائین‌تری برخوردار بوده و زمان لازم برای روشن شدن آن بسیار کمتر می‌باشد.

به گفته ویلیامز این حافظه بخاطر ولتاژ پائین‌تر مصرف انرژی پائین‌تری نیز داشته و همچنین بدلیل استفاده از سلول‌های Denser اطلاعات بیشتری را نسبت به حافظه‌های فلش ذخیره می‌کند.

Memristor چهارمین عنصر مداری بنیادی است که در کنار سه عنصر دیگر شامل مقاومت، خازن و چوک (بوبین) برای 150 سال است که شناخته شده‌اند.

به گفته ویلیامز ایده ساخت حافظه بر مبنای این مدار 40 سال است که در دستور کار محققین قرار داشته تا اینکه نهایتاً پژوهشگران HP موفق به ساخت نمونه اولیه‌ای گردیدند.