مکافی گزارش داد: کشورها برای جنگ سایبر مهیا می‌شوند - امنیت - اخبار

مکافی گزارش داد: کشورها برای جنگ سایبر مهیا می‌شوند

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۸/۲۶ ۱۱:۲۸:۱۷ (856 بار خوانده شده)
بر اساس گزارش جدیدی که از سوی مکافی انتشار یافته، کشورهای بزرگ به جنگ سرد سایبر وارد شده و برای مهیا شدن برای استفاده از اینترنت به‌منظور هدایت جنگ، به جمع‌آوری سلاح‌های سایبر، انجام جاسوسی و آزمایش شبکه‌ها اقدام می‌کنند.

ایسنا)، طبق این گزارش که توسط پل کورتز، مشاور امنیتی امنیت داخلی کاخ سفید گردآوری شده و برمبنای مصاحبه با بیش از 20 کارشناس در روابط بین‌المللی، امنیت ملی و امنیت اینترنت است، آمریکا، رژیم صهیونیستی، روسیه، چین و فرانسه جزء کشورهایی هستند که آماده جنگ سایبر می‌شوند.

به گفته دیمیتری آلپروویچ، معاون پژوهش تهدید در شرکت امنیتی مکافی، ملت‌ها به دلیل اینکه احتمال دارد خود آن‌ها نیز آسیب ببینند تمایلی به استفاده از توانایی‌های سایبر ندارند؛ جهان این روزها بسیار مرتبط شده است.

بر اساس این گزارش، دهه‌هاست که درباره جنگ سایبر تبلیغ می‌شود و از زمان آغاز به کار آرپانت که جد اینترنت به شمار می‌رود، رخنه‌های غیرمجازی به سیستم‌های دولتی انجام گرفته است.

طبق این گزارش با عنوان «عصر جنگ سایبر»، کارشناسان اطلاعاتی را جمع‌آوری و الگوهایی را مشاهده می‌کنند که افزایش گردآوری اطلاعات و ایجاد قابلیت‌های حمله سایبر را خاطرنشان می‌کنند.

این گزارش نتیجه‌گیری کرده اگرچه ما شاهد جنگ سایبر نبوده‌ایم اما به‌زودی به تحقق می‌پیوندد؛ غول امنیتی مکافی از سازمان‌های بخش خصوصی و دولتی خواست به طور موثری با یکدیگر همکاری کنند تا دوام زیرساخت‌های ملی حیاتی را در برابر حملات سایبری آینده تضمین کنند.