دو دانشجوی مسلمان اولین رایانه مجازی جهان را طراحی کردند - سخت افزار - اخبار

دو دانشجوی مسلمان اولین رایانه مجازی جهان را طراحی کردند

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۱۴ ۸:۱۶:۲۳ (979 بار خوانده شده)
اولین رایانه مجازی جهان با تمامی قابلیت های یک PC و یا یک لپ تاپ توسط دو دانشجوی مسلمان مهندسی رایانه طراحی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کرالانیوز، دو دانشجوی مهندسی کامپیوتر کالج واتاکارا نوعی رایانه مجازی طراحی کرده اند که تمامی امکانات یک رایانه مانند قابلیت ذخیره ی اطلاعات، موسیقی ، ویدئو و هر چیز دیگری که یک رایانه دارد را داراست.
این رایانه مجازی از همه جای دنیا قابل دسترسی است و برای استفاده از آن فقط باید به یک شبکه اینترنتی دسترسی پیدا کرده، آدرس www.bloxtr.com را وارد کرد که در این صورت فرد وارد رایانه مجازی خود شده و می تواند از آن استفاده کند.
انصار و اسماعیل که دو دانشجوی مسلمان سازنده این رایانه مجازی هستند در این خصوص می گویند: ایده اولیه این رایانه از آنجا شکل گرفت که چرا نباید هر کس در دنیا یک لپ تاپ داشته باشد تا بتواند اطلاعات مورد نیازش را بر روی آن ذخیره کند و از هر گوشه دنیا به آن دسترسی داشته باشد.
آنها می گویند ما طرفدار دسترسی آزاد به فناوری هستیم و هیچ محدودیت مالی برای افراد برای دسترسی به این رایانه مجازی وجود نخواهد داشت اما اکنون این رایانه یک پایلوت است و باید تکمیل شود.
این دو دانشجوی مسلمان اظهار کردند که این اپلیکیشن بصورت متن باز و کاملا مجانی بر روی اینترنت قرار خواهد گرفت تا همه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.