مایکروسافت با بالا بردن مبلغ پیشنهاد خرید، تسلیم یاهو شد - فن آوری اطلاعات - اخبار

مایکروسافت با بالا بردن مبلغ پیشنهاد خرید، تسلیم یاهو شد

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۱۴ ۸:۲۲:۲۴ (924 بار خوانده شده)
مایکروسافت به امید رسیدن به قرارداد دوستانه و پس از هفته‌ها تهدید، سرانجام پیشنهاد بالاتری برای خرید یاهو ارایه کرد.


به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مایکروسافت تا ‌‌٢٦ ماه آوریل به یاهو فرصت داده بود، پیشنهاد خرید این شرکت را بپذیرد و یا خود را برای مبارزه حقوقی آماده کند اما یاهو این مهلت را بدون هیچ پاسخی پشت سرگذاشت.


در حالی که همه در انتظارعملی شدن تهدید مایکروسافت بودند بر اساس اظهارات یک منبع آگاه، شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت پیشنهاد خود را از ‌٦/٤٤ میلیارد دلار یا ‌٣١ دلار به ازای هر سهم بالاتر برده است اما جزئیات پیشنهاد جدید از سوی منبع خبر برای فاش نشدن هویتش معلوم نشده است زیرا مذاکرات بین دو طرف هنوز محرمانه است.


انتشار این خبر از سوی روزنامه نیویورک تایمز که به نقل از منابع آگاه صورت گرفته است ضمن توجیه سکوت یک هفته‌ی اخیر مایکروسافت، بسیاری از تحیلگران بازار را به برآورد پیشنهاد جدید غول نرم‌افزاری واداشت و بنابر ارزیابی آن‌ها مایکروسافت می‌تواند تا ‌٣٥ دلار به ازای هر سهم یاهو را بپردازد.


این در حالی است که نمایندگان یاهو و مایکروسافت از اظهار نظر خودداری کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این مذاکرات در تعطیلات روز یکشنبه نیز ادامه یابد.


استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت، چند روز قبل در کنفرانسی خطاب به کارمندانش اظهار کرده بود ذره‌ای بیش‌تر از ارزش یاهو پول پرداخت نخواهد کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را از اقدام بعدی این شرکت در به‌دست آوردن کنترل یاهو مطلع خواهد کرد.


بر اساس این گزارش یاهو شرط حاضر شدن پای میز مذاکره با مایکروسافت را دریافت پیشنهاد بالاتر از ‌٣١ دلار به ازای هر سهم خود اعلام کرده بود.