نخستین محصولات نسل جدید USB از راه رسید - سخت افزار شبکه - اخبار

نخستین محصولات نسل جدید USB از راه رسید

دسته : سخت افزار شبکه در تاريخ ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ ۸:۵۵:۴۸ (1044 بار خوانده شده)
نخستین مجموعه از دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به USB 3.0 که مورد آزمایش و تایید توسط گروه USB-IF قرار گرفته اند، در نمایشگاه فن‌آوری CES لاس‌وگاس به نمایش درآمدند.



(ایسنا)، استاندارد جدید USB 3.0 که به USB فوق سریع نیز معروف است، سرعت انتقال داده‌ها را 10 برابر سریع‌تر از نسل قبلی این فن‌آوری فراهم می‌کند و طبق اعلام گروه USB-IF، مدیریت نیروی بهبود یافته‌ای را عرضه می‌کند.

نکات فنی این استاندارد یک سال قبل توسط این گروه نهایی شد اما محصولات پشتیبانی کننده از آن تازه وارد بازار می‌شوند. شماری از مادربردها، دستگاه‌های ذخیره‌سازی و لپ‌تاپ‌هایی که از USB 3.0 پشتیبانی می‌کنند، معرفی شده‌اند.

نخستین موج از دستگاه‌های USB فوق سریع تایید شده شامل محصولاتی از ASMedia، ایسوز، فوجیتسو، گیگابایت، هیولت پاکارد، لوسیدپورت، راتوک سیستمز، SIIG، سیمی ویو و وسترن دیجیتال هستند.

شماری از دیگر محصولات پشتیبانی‌کننده از USB 3.0 نیز در نمایشگاه CES معرفی شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به لپ‌تاپ‌های EliteBook هیولت پاکارد اشاره کرد که طبق اعلام این شرکت، با استفاده از استاندارد جدید USB سرعت انتقال اطلاعات میان این رایانه‌ها با دستگاه‌های خارجی افزایش یافته و یک گیگابایت اطلاعات می‌تواند در ظرف 3.3 ثانیه جابه‌جا شود.