کتابخوان الکترونیکی بنکیو در راه بازار - سخت افزار - اخبار

کتابخوان الکترونیکی بنکیو در راه بازار

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۹/۱/۲۱ ۱۰:۰۳:۴۸ (711 بار خوانده شده)
خبرگزاری فارس: شرکت تایوانی بنکیو در نظر دارد به جای سرمایه‌گذاری در حوزه رایانه‌های شخصی و تولید محصولی مانند iPad اپل، به فعالیت خود در زمینه دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی ادامه دهد.


به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، این شرکت اعلام کرده است که از اواخر سال جاری میلادی مدل جدیدی از کتابخوان الکترونیکی خود موسوم به nReader را با نمایشگر رنگی وارد بازار خواهد کرد که می‌تواند پیروز این عرصه باشد.
"دنی یائو " از مدیران ارشد شرکت الکترونیکی بنکیو گفت: نمایشگر در دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی حرف اول را می‌زند و مهم‌ترین بخش در این محصولات محسوب می‌شود. خواندن کتاب‌های الکترونیکی در یک نمایشگر LCD اتفاق چندان معمولی نیست. این نمایشگر چشم کاربران را خسته می‌کند.
وی در ادامه توضیح داد: نمایشگر دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی بدون هرگونه نور پس‌زمینه تولید می‌شوند تا کاربر از تماشای آن به صورت مستمر احساس خستگی نکند و به چشم او آسیبی وارد نشود. این مسئله به کاربر امکان می‌دهد تا برای ساعت‌های طولانی بدون بروز هرگونه مشکلی به نمایشگر کتابخوان الکترونیکی نگاه کند. دیگر مزیت این دسته از نمایشگرها این است که انرژی کمتری مصرف می‌کنند و در نتیجه طول عمر باتری آن‌ها افزایش می‌یابد.
شرکت اپل بر خلاف تولیدکنندگان دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی، در نمایشگر iPad از نور پس‌زمینه استفاده کرده است تا بتواند تصاویر را با کیفیت مناسب در آن به نمایش بگذارد.
مقایسه دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی با رایانه لوحی iPad کار چندان آسانی نیست. زیرا هر یک از این دو محصول وظیفه متفاوتی برعهده دارند و شامل قابلیت‌های مجزایی می‌شوند. دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی برای خواندن کتاب‌ها، مجلات، داستانک‌ها، اسناد و دیگر نوشته‌ها طراحی شده‌اند و این در حالی است که رایانه‌های لوحی مانند iPad وظایفی مانند گشت‌وگذارهای اینترنتی، پخش تصاویر ویدیویی و البته اجرای کتاب‌های الکترونیکی را به عهده دارند.