رونمایی کتابخوان رنگی که ویدیو پخش می‌کند - سخت افزار - اخبار

رونمایی کتابخوان رنگی که ویدیو پخش می‌کند

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۹/۱/۲۴ ۸:۴۰:۰۲ (761 بار خوانده شده)
یک کتابخوان الکترونیکی که از نمایش ویدیو و مرور اینترنت پشتیبانی می‌کند، از سوی محققان هلندی نمایش داده شد.

(ایسنا)، نمونه اولیه این کتابخوان از فن‌آوری نمایشگر "الکترو وتینگ" استفاده می‌کند که به گفته سازندگانش، تا چهار برابر بیش‌تر از نمایشگر LCD از نظر مصرف نیرو بهینه است.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی شده نخستین کتابخوان‌هایی که از این فن‌آوری استفاده می‌کنند تا نیمه سال 2011 روانه بازار شوند و این فن‌آوری تا آن زمان فراگیرتر شود.

فن‌آوری الکترو وتینگ بیش از یک قرن است که شناخته شده اما به تازگی توسط چند شرکت به عنوان مثال برای ساخت لنزهای دارای فوکوس خودکار تکمیل شده است اما بیش‌تر کتابخوان‌های الکترونیکی موجود از فن‌آوری e-ink استفاده می‌کنند.

به گفته سازندگان، تغییر صفحه‌ها در کتابخوان‌های الکترونیکی فعلی تا دو ثانیه طول می‌کشد اما نمایشگر کتابخوان جدید می‌تواند تصاویر را با سرعت 60 برابر در ثانیه تغییر دهد. این سرعت برای پخش ویدیو که معمولا نیاز به سرعت تغییر 50 یا 60 فریم در ثانیه دارد، کافی است.

با توجه به تازگی کتابخوان الکترونیکی که ویدیو پخش می‌کند، کارایی الکترو وتینگ ممکن است عاملی باشد که مانع پتانسیل بیش‌تر برای این فن‌آوری شود. این فن‌آوری در صورتی که در نمایشگرهای لپ‌تاپ به‌کار گرفته شود، طول عمر باتری را در عوض ساعت به روزها می‌رساند.