حذف قوانین دست و پاگیر دولتی مخابرات - مخابرات - اخبار

حذف قوانین دست و پاگیر دولتی مخابرات

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۸۹/۲/۲۵ ۹:۰۵:۳۷ (1000 بار خوانده شده)
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خبر داد:
نهایی شدن دو آیین‌نامه‌ی مهم مخابرات تا پایان خردادماه

آیین‌نامه معاملات و آیین‌نامه استخدام و پرداخت به‌عنوان دو آیین‌نامه مهم تا پایان خردادماه به جمع‌بندی می‌رسند که آیین‌نامه استخدام و پرداخت خود چهار آیین‌نامه را پوشش خواهد داد.

صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که دو آیین‌نامه در مخابرات از اولویت بیش‌تری نسبت به بقیه برخوردارند اظهار کرد: آیین‌نامه‌هایی که مورد نیاز است، آیین‌نامه‌ معاملات شرکت مخابرات است که در هیات مدیره شرکت مخابرات در حال بحث و بررسی است.

او ادامه داد: آیین‌نامه استخدام و پرداخت که تعیین‌کننده نحوه ورود و خروج افراد به شرکت از نظر استخدامی، ‌حقوقی و مزایا و قوانین مرتبط با آن است که باید بر اساس قانون کار تنظیم شود و این از مهم‌ترین آیین‌نامه‌ها است.

وی درباره آیین‌نامه‌های شرکت مخابرات یادآور شد: آن چه که در تفویض اختیار اشاره شده و ما باید آیین‌نامه‌هایش را پیشنهاد می‌دادیم، هفت مورد بود که البته آیین‌نامه سفرهای خارجی کارکنان که قبلا بر اساس قوانین دولت بود، مصوب شده اما مابقی در دستور کارهیات مدیره مخابرات است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید شرکت قوانین دست و پاگیر دولتی حذف می‌شود گفت:‌ آیین‌نامه‌ای که شرکت مخابرات برای معاملات خود داشته، به مخابرات دولتی مربوط است که باید پس از خصوصی شدن آن تغییر کند، زیرا لازم است پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات که انجام شده، نحوه خریداری این شرکت نیز تغییر کند.

به گزارش ایسنا مدیر عامل شرکت مخابرات ایران پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آیین‌نامه جدید شرکت مخابرات ایران گفته بود: پیش از خصوصی شدن مخابرات برای خرید اجناس و تجهیزات خارجی باید این گونه تجهیزات توسط دلالان داخلی خریداری می‌شد، درواقع طرف داخلی این اجناس را به مخابرات می‌فروخت ولی در حال حاضر و بعد از خصوصی شدن مخابرات خود شرکت مخابرات ایران نیز می‌تواند این اجناس را از خارج از کشور خریداری کند.