توجه به نقش بخش خصوصی در توسعه‌ IT کشور - فن آوری اطلاعات - اخبار

توجه به نقش بخش خصوصی در توسعه‌ IT کشور

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۱۷ ۶:۱۰:۱۰ (1269 بار خوانده شده)
سازمان نظام‌صنفی رایانه‌یی کشور‌ از طریق مشارکت موثر در فعالیت‌های کمیسیون تجارت الکترونیک و فن‌آوری اطلاعات (EBITT) کمیته‌ ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، زمینه ارتباط و مبادلات گسترده با محافل بازرگانی جهان را فراهم خواهد کرد.


امیرحسین سعیدی نائینی - رییس سازمان نظام‌صنفی رایانه‌یی کشور - در با بیان این مطلب و با اشاره به همکاری سازمان نظام‌صنفی رایانه‌یی با کمیته‌ ایران اتاق بازرگانی بین‌المللی اظهار کرد: اتاق بازرگانی بین‌المللی با هدف بالا بردن استانداردهای کاری در جهان باعث می‌شود تا دولت‌ها، سازمان‌های نظام صنفی رایانه‌یی نیز به منظور مشارکت بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در راستای تدوین قوانین کسب‌وکار و بازاریابی با کمیسیون تجارت الکترونیکی، فناوری اطلاعات و مخابرات کمیته‌ ایران اتاق بازرگانی همکاری خواهد کرد.
او همکاری و تعامل این دو نهاد بخشی خصوصی را در تدوین سیاست‌های کاری و تسهیل ارتباطات و بازرگانی بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات موثر دانست و افزود: سازمان نظام‌صنفی می‌تواند زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه‌ فعالیت‌های کمیسیون تجارت الکترونیکی، فناوری اطلاعات و مخابرات کمیته‌ی ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی باشد.
سعیدی با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه‌ فناوری اطلاعات کشور از فضای به وجود آمده بواسطه ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در کشور به عنوان یک فرصت برای توجه به کارآفرینی بخش خصوصی یاد و اظهار کرد: آنچه که پیش از این در مناسبات بین‌المللی مرسوم بوده حضور دولت‌ها به عنوان تنها نمایندگان کشورها در مجامع جهانی بود.
او ادامه داد: اما این دیدگاه با شروع قرن 21 تغییر یافته و به جای مفهوم تنها دولت‌ها، به مفهوم دولت، نهادهای مردمی و بخش خصوصی به صورت موثر در روابط و مناسبات بین‌المللی مطرح شده است. رییس سازمان نظام‌صنفی رایانه‌یی کشور نقش اتاق بازرگانی بین‌المللی به عنوان نماینده بخشی خصوصی ایران در مناسبات تجاری بین‌المللی را نقشی بسیار مهم برشمرد و گفت: دارندگان کسب و کار در ایران نیاز به ابزاری مناسب برای ورود به بازارهای جهانی دارند تا از این طریق صادارت افزایش یافته و به تبع آن تولید و اشتغال نیز رونق یابد.
او تاکید کرد: بنابراین همکاری و مشارکت سازمان با این نهاد، حضور شرکت‌های صنعت فناوری اطلاعات را در این عرصه پررنگ‌تر کرده و چشم‌اندازهای جدیدی پیش روی فعالان این حوزه خواهد گشود. سعیدی گفت: سازمان نظام‌صنفی رایانه‌یی از طریق مشارکت موثر در فعالیت‌های کمیسیون EBITT کمیته‌ ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی زمینه‌ ارتباط و مبادلات گسترده با محافل بازرگانی جهان را فراهم خواهد ساخت و در این تعامل، شرکت ضمن آشنایی با قوانین بین‌المللی پیرامون مسائل حوزه فناوری اطلاعات از تجربیات آن‌ها سود برده و در تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های کاری در سطح بین‌المللی مشارکت می‌کند.