قانون تجارت الکترونیکی چگونه کاربردی می‌شود؟ - تجارت الکترونیک - اخبار

قانون تجارت الکترونیکی چگونه کاربردی می‌شود؟

دسته : تجارت الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۵ ۶:۲۰:۱۶ (922 بار خوانده شده)
عضو کمیسیون تجارت الکترونیک شورای عالی فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد: استفاده از فن‌آوری‌های نوین مثل سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس و امواج رادیویی صادرات و واردات می‌تواند برای کشور مهم و ضروری محسوب شود.

دکتر علی صنایعی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: برای زنجیره تامین صنایع کوچک، متوسط و بزرگ باید از ابزارهای تجارت الکترونیک استفاده کنیم زیرا با استفاده از این ابزار که در حال حاضر در صنایع مختلف کلیه کشورهای اتحادیه اروپا استفاده می‌شود بسیار موفق خواهیم بود.

او تصریح کرد: تجارت الکترونیک یک شمشیر دو لبه است که متاسفانه اگر از آن استفاده مطلوب نکنیم از دو لبه آن ضربه خواهیم خورد و با توجه به اینکه تکنولوژی در حال پیشرفت است و از طرفی ابزار مورد نیاز را نیز در اختیار داریم، باید بین سازمان‌های مختلف هماهنگی ایجاد کرده و در این زمینه قانون تجارت الکترونیکی را در اسرع وقت کاربردی کنیم.

وی افزود: هم‌چنین کشورهای چین، آسیای جنوب شرقی، ترکیه و امارات نیز به تازگی در این زمینه و درواقع استفاده از فن‌آوری‌های نوین در صادرات و واردات و زنجیره تامین وارد شدند که کشورمان نیز در شرف ورود است.

رئیس دانشگاه مجازی اصفهان در ادامه با بیان این که در حال حاضر بسیاری از مباحث مثل امضای الکترونیکی و یا بورس الکترونیکی حل شده و کارهایی در این زمینه انجام شده، تصریح کرد: کارهایی در این زمینه انجام شده اما هنوز این موضوعات اجرایی نشده و مدیریت صحیحی بر آن‌ها و تسریع در این روند صورت نمی‌گیرد.

او تصریح کرد: باید گفت که بورس به‌عنوان پشتوانه صنعت محسوب می‌شود و از نظر قدرت دادن به سیستم از نظر مالی و اقتصادی بسیار قابل توجه محسوب می‌شود، بنابراین باید در این زمینه همکاری و حمایت سازمان‌های مرتبط مثل وزارت بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و بخش خصوصی وجود داشته باشد.

این استاد دانشگاه هم‌چنین از برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیکی با هماهنگی دفتر یونسکو در پاریس خبر داد و گفت: این کنفرانس در روزهای 24 و 25 شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود که تا به حال دو بار در تهران، یک بار در اصفهان، چهارمین آن در مالزی و پنجمین آن در پاریس برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه مجازی اصفهان با بیان این‌که رویکرد این کنفرانس به کشورهای در حال توسعه و تمرکز آن بر صادرات است یادآور شد: هم‌چنین در این کنفرانس کارگاه‌هایی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه برگزار می‌کنیم و اساتیدی از کشورهای کره، استرالیا، انگلستان و به طور کلی از 20 کشور در آن‌جا حضور خواهند داشت.