مایکروسافت به اندونزی نرم‌افزار رایگان می‌دهد - آموزش الکترونیک - اخبار

مایکروسافت به اندونزی نرم‌افزار رایگان می‌دهد

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲۲ ۴:۳۰:۴۷ (973 بار خوانده شده)
"بیل گیتس"(Bill Gates) مدیرعامل شرکت مایکروسافت اعلام کرد که با عرضه نرم‌افزارهای رایگان و کامپیوترهای ارزان به دانشجویان اندونزیایی،‌ امکان دسترسی آن‌ها را به اینترنت و فناوری افزایش خواهد داد.


گیتس طی دیداری با "سوسیلو بمبانگ یودهویونو"(Susilo Bambang Yudhoyono) رئیس جمهور اندونزی در مورد تصمیمات جدید شرکت مایکروسافت مبنی بر حمایت از دولت اندونزی برای افزایش دسترسی دانشجویان این کشور به فناوری‌های جدید خبر داد تا از این طریق سطح آموزش و تحصیلات در اندونزی بالا رود.
وی در این باره گفت: «مایکروسافت طرح‌های پیشین خود را مبنی بر آموزش اساتید و دانشجویان اندونزی در زمینه نرم‌افزار، کامپیوتر و فناوری ارتباطات و اطلاعات ادامه خواهد داد.»
یودهویونو در این باره خطاب به گیتس گفت که دولت اندونزی و شرکت مایکروسافت باید همکاری‌های خود را با یکدیگر ادامه دهند تا هر دو بخش بتوانند از مزایای آن استفاده کند.
دولت اندونزی در تلاش است برای میلیون‌ها کامپیوتر در سراسر این کشور از مایکروسافت نرم‌افزار تهیه کند و بر این اساس، سطح آموزش را بین دانشجویان خود ارتقا دهد. طبق آمارهای رسیده،‌ در حال حاضر برای هر 1000 محصل در اندونزی یک کامپیوتر وجود دارد و دولت این کشور می‌کوشد با کمک مایکروسافت این رقم را به یک در 20 برساند.