سریع‌ترین پردازنده گرافیکی جهان ساخته شد - سخت افزار - اخبار

سریع‌ترین پردازنده گرافیکی جهان ساخته شد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۸ ۷:۳۰:۰۵ (806 بار خوانده شده)
شرکت انویدیا محصول جدیدی را با نام GeForce GTX 480M معرفی کرده است که به ادعای کارشناسان سریع‌ترین پردازنده گرافیکی نوت‌بوک‌ها در جهان محسوب می‌شود.


این پردازنده گرافیکی توسط گروه پشتیبان DirectX 11 طراحی شده است و به گفته شرکت انویدیا نسبت به بهترین پردازنده‌های گرافیکی کنونی 5 برابر سریع‌تر عمل می‌کند.


پردازنده GeForce GTX 480M مبتنی بر معماری جدید Fermi ساخته شده است و نخستین پردازنده گرافیکی(GPU) ساخته شده در شرکت انویدیا مبتنی بر این فناوری برای رایانه‌های قابل‌حمل محسوب می‌شود. این محصول فناوری 3D Vision، PhysX و Verde Notebook Drivers را در خود جا داده است تا تمام قابلیت‌های مورد نیاز در رایانه‌های لوحی را در اختیار کاربران بگذارد.


شرکت انویدیا با عرضه این محصول نشان داده که مشکلات بزرگ در مدل قبلی این پردازنده موسوم به GeForce GTX 480 که برای رایانه‌های رومیزی ساخته شده بود را پشت‌سر گذاشته است.


شرکت انویدیا هنوز تاریخ دقیق ورود این محصول به بازارهای جهانی را منتشر نکرده است و بر اساس شایعات منتشر شده، در حال همکاری با شرکت Clevo است تا نخستین نوت‌بوک جهان مبتنی بر GeForce GTX 480M را تولید کند.

منبع: ایسنا