عرضه اولین نوت بوک ارزان قیمت با پردازنده Atom - سخت افزار - اخبار

عرضه اولین نوت بوک ارزان قیمت با پردازنده Atom

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲۲ ۴:۴۶:۰۵ (912 بار خوانده شده)
مدت کمی پس از عرضه پردازنده فوق العاده کم مصرف Atom از سوی Intel که به گمان بسیاری از تحلیل گران یک پردازنده انقلابی برای استفاده در ابزارهای همراه است، شرکت GIGABYTE جدید ترین محصول خود را با استفاده از این پردازنده معرفی کرد.

کامپیوتر همراه GIGABYTE M915 که یک کامپیوتر همراه ارزان قیمت است، قادر به اجرای سیستم عامل Windows XP و نسخه های متفاوت لینوکس خواهد بود.
M912 یکی از اولین ابزارهایی خواهد بود که از پردازنده جدید و بسیار کم مصرف Atom که از تکنولوژی ساخت 45 نانومتری بهره می برد، استفاده می کند.
هنوز هیچ گونه اطلاعاتی از دیگر مشخصات این نوت بوک اعلام نشده است اما با توجه به مشخصات پلاتفورم Menlow که پردازنده Atom نیز جزئی از آن است، احتمالا این نوت بوک باید از اتصال بلوتوث، شبکه بی سیم 802.11 b/g و در نسخه های گران قیمت تر از GPS داخلی و Wimax نیز پشتیبانی کند.
GIGABYTE به صورت رسمی اعلام کرده است که این محصول جدید برای پر کردن خلا موجود بین نوت بوک ها و UMPC ها طراحی شده است.
با توجه به اخبار منتشر شده، این نوت بوک برای رقابت با محصولاتی چون Eee PC از شرکت ASUS که در حال حاظر با استفاده از پردازنده های CeleronM تولید می شوند در نظر گرفته شده است.
با توجه به اندازه های کوچک آن، به احتمال زیاد این محصول از حافظه های SSD (انباره های ذخیره سازی فلش) با حجمی تا 20 گیگابایت و یا دیسک های سخت 8/1 اینچی استفاده خواهد کرد.
تا کنون هیچ اشاره ای به عدم استفاده از دیسک گردان های نوری در M915 نشده است اما به نظر می رسد که GIGABYTE قصد استقاده از درایوهای DVD-ROM یا DVD-RW را در این محصول ارزان قیمت خود ندارد.
در حال حاضر هیچ قیمتی برای این نوت بوک اعلام نشده است اما به نظر میرسد که قیمت پایه و در عین حال رقابتی در نظر گرفته شده برای مدل اولیه کمتر از 400 دلار باشد.
طبق برنامه های اعلام شده از سوی GIGABYTE این کامپیوتر همراه کوچک که از یک نمایشگر 8.9 اینچی استفاده می کند در ماه ژوئن سال جاری میلادی ( اواسط خرداد ماه) به بازار عرضه خواهد شد.