TorrentSpy، نقض کپی رایت و ورشکستگی به خاطر جریمه - اینترنت - اخبار

TorrentSpy، نقض کپی رایت و ورشکستگی به خاطر جریمه

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲۲ ۴:۴۸:۳۸ (883 بار خوانده شده)
بعد از امتناع سایت torrentspy.com از تسلیم log فعالیت های کاربران خود، یک دادگاه فدرال این سایت را به پرداخت 110 میلیون دلار جریمه محکوم کرد. این جریمه به خاطر شکایتی است که MPAA در سال 2006 از این سایت کرده بود.


این عدد یکی از بزرگترین جریمه ها برای نقض کپی رایت در تاریخ آمریکا می باشد. این جریمه به خاطر 3669 مورد نقض آشکار کپی رایت توسط این سایت و 30000 دلار به خاطر هر یک از این موارد می باشد. جریمه 30000 دلاری سنگین ترین جریمه ای است که به خاطر نقض کپی رایت ممکن است در نظر گرفته شود.
Dan Glickman مدیرعامل MPAA با ابراز خرسندی از پیروزی در این دادگاه اعلام کرد که این پیروزی نشان دهنده غیرقانونی بودن تمام سایت هایی است که بدین شیوه فعالیت می کنند.
هنوز مشخص نیست که آیا MPAA بتواند این مبلغ را از سایت تعطیل شده torrentspy.com دریافت کند، چرا که این سایت قصد دارد اعلام ورشکستگی کند.
سایت torrentspy.com به جستجو در بین فایل های تورنت می پرداخت. وکیل این سایت در دفاع قبلی خود اعلام کرده بود که این سایت مانند یک موتور جستجو عمل می کند و این فعالیت سایت به هیچ وجه نقض کپی رایت نیست و کسانی که به اشتراک گذاری فایل ها می پردازند نقض کننده کپی رایت هستند. او به ذکر مثالی در این باره پرداخت و گفت اگر کسی کتابی بنویسد که در آن کتاب مشخص شده باشد که در چه جایی میتوان وسایل دزدی را پیدا کرد، این فرد را نمی توان دزد دانست و جلوگیری از چاپ کتاب او به نوعی مخالفت با آزادی بیان است.