افزوده شدن آدرس ای‌میل و اتصال اینترنتی به چاپگرهای جدید HP - سخت افزار - اخبار

افزوده شدن آدرس ای‌میل و اتصال اینترنتی به چاپگرهای جدید HP

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۱۸ ۹:۵۲:۰۵ (753 بار خوانده شده)
چهار مدل جدید چاپگر که با داشتن آدرس ای‌میل، امکان چاپ اسناد از هر دستگاهی را فراهم می‌کنند از سوی هیولت پاکارد رونمایی شدند.

این چاپگرها که فوتواسمارت، فوتواسمارت پلاس، فوتواسمارت پریمیوم و فوتواسمارت پریمیوم با فاکس نام دارند، همگی دارای ویژگی به نام ePrint هستند که امکان می‌دهد اسناد بدون نیاز به نصب درایور از هر جایی چاپ شوند.

قیمت این چاپگرها از 99 دلار آغاز و تا 199 دلار می‌رسد. با وجود این آدرس ای‌میل، می‌توان بدون توجه به دستگاه مورد استفاده اسناد را برای چاپ به چاپگر ارسال کرد و بر اساس گزارش گیزمودو، به‌محض اینکه سند به این چاپگرها ارسال شود، دستگاه شروع به چاپ آن می‌کند.

البته ایده ePrint هیولت پاکارد از مدت‌ها قبل در قالب برنامه مطرح شده بود اما اکنون با جای گرفتن این فن‌آوری در دستگاه‌های مصرفی، انتظار می‌رود توجه بیش‌تری را معطوف کند.

این چاپگرها می‌توانند آدرس‌های ای‌میل منحصر بدون هرزنامه داشته باشند و می‌توان برای حفاظت بیش‌تر از آن‌ها، اشتراک های ای‌میلی را که می‌توانند به سیستم چاپگر دسترسی داشته باشند، در فهرست سفیدی مشخص کرد.

هیولت پاکارد که بزرگ‌ترین سازنده چاپگر در جهان است، قصد دارد به تدریج اتصال اینترنتی را به تمامی چاپگرهای لیزری و جوهرافشان خود اضافه کند و پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال 2011، ده‌ها میلیون دستگاه از آن‌ها به فروش برود.


منبع: ایسنا