پیشنهاد طرح مشارکتی راه‌اندازی یک میلیون پورت ADSL - مخابرات - اخبار

پیشنهاد طرح مشارکتی راه‌اندازی یک میلیون پورت ADSL

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۱۷ ۷:۱۷:۲۶ (1038 بار خوانده شده)
مشکلی برای رسیدن به 50 درصد ضریب نفوذ اینترنت در برنامه‌ چهارم توسعه وجود ندارد.

عبدالحمید محقق مدیرکل نگهداری و پشتیبانی فنی دیتای شرکت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب به واگذاری شرکت مخابرات ایران در نیمه‌ اول سال 87 به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: طبق توافق‌نامه‌ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت‌های ندا یا PAP، به واگذاری و توسعه‌ اینترنت پرسرعت - ADSL - طبق برنامه‌ زمان‌بندی تا پایان سال 85 موظف شده بودند.

او به خواست شرکت‌های PAP مبنی بر در اختیار گذاشتن فضا از سوی شرکت مخابرات اشاره کرد و افزود: شرکت مخابرات خارج مفاد توافق‌نامه در 50 نقطه فضا در اختیار شرکت‌های PAP گذاشت. محقق با بیان اینکه برای حل مشکلات تفاهم‌نامه‌ ‌اولیه، طرح مشارکتی برای راه‌اندازی یک میلیون پورت ADSL پیشنهاد شد، تصریح کرد: قیمت مناسب (حدود نصف قیمت) راه‌اندازی یک میلیون پورت ADSL، نقطه مثبت و ضامن اجرایی طرح است که بعد از اجرای بستر و زیرساخت مورد نیاز توسعه IT در شرکت مخابرات استان تهران است که تاکنون حدود 10 درصد ظرفیت آن اشغال شده است.

او با اعتقاد بر این که رقابت بین شرکت‌های PAP کیفیت بالا و رضایت مشترکان را در پی خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد که از ابتدای سال 87 با اجرای طرح مذکور مشکل عمده‌ متقاضیان حل شود.