Samsung G2 Portable یک هارددیسک خاص! - سخت افزار - اخبار

Samsung G2 Portable یک هارددیسک خاص!

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۲۵ ۸:۳۱:۵۷ (1019 بار خوانده شده)
شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده محصولات کامپیوتری کم‌کم دارند به این نتیجه می‌رسند که می‌توان با ساخت محصولاتی با طراحی کلاسیک طیف خاصی از کاربران را که علاقه خاصی به طراحی خشک و صنعتی محصولات IT ندارند به سمت محصولات خود جلب کنند.


بعد از آن‌که شرکت Asus در حرکتی جدید مدلی از نت‌بوک‌های خود را با طراحی خاص وارد بازار کرد، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که به این زودی‌ها شاهد ارائه محصولاتی دیگر از این نوع باشیم. اما از آنجا که غول کره‌ای برای ارائه محصولات جدید هیچ‌گاه دست از تلاش بر‌نمی‌دارد، سامسونگ در اقدامی تازه هارددیسکی اکسترنال با طراحی جالب به بازار عرضه کرده که از نظر بچه‌های عصرشبکه واقعاً برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند یک هارددیسک اکسترنال خاص در کنار نت‌بوک یا نوت‌بوک خاص خود داشته باشند.
هارددیسک G2 Portable شرکت سامسونگ یک محصول خاص (از لحاظ طراحی) در بین هارددیسک‌های اکسترنال ارائه‌شده در بازار است.

در سطح رویی این محصول از پلاستیک براق با تعداد زیادی دایره‌ کوچک که نسبت به یکدیگر با شیب خاصی قرار دارند، استفاده شده که الهام گرفته شده از برگ درختان بائوباب Baobab است و این موضوع باعث جذابیت دوچندان این هارددیسک شده است.
در این قسمت یک دیود نوری تعبیه شده که در حالت عادی قابل رؤیت نیست، اما هنگامی که هارددیسک را به کامپیوتر وصل می‌کنید، این دیودنوری که در نزدیکی پورت USB تعبیه شده است، قابل رؤیت خواهد بود(در مدل مشکی رنگی که در اختیار ما بود از دیود‌نوری آبی رنگ استفاده شده بود).

این محصول در چهار رنگ سبز زیتونی، آبی فیروزه ای، سفید درخشان و مشکی کبالتی به بازار عرضه خواهد شد که این تنوع ست کردن رنگ نوت بوک با هارد اکسترنال را برای افراد با سلیقه خاص امکان‌پذیر می‌سازد.
سامسونگ برای جلوگیری از ایجاد خراش در سطح زیرین این محصول بر‌خلاف بخش رویی، از پلاستیک مات باکیفیتی استفاده کرده که توازن بین این دو سطح را چندان به‌هم نمی‌ریزد. در لبه‌های کناری هارددیسک به‌جز پورت mini USB که برای ارتباط هارددیسک با وسایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک لوگوی سامسونگ درج شده است که هنگام قرار دادن هارددیسک روی میز به خوبی قابل رؤیت است(البته اگر هارددیسک را از قسمت جلویی به سمت خود قرار دهید). همین طور گوشه‌های محصول طوری طراحی شده که که با کمی انحنا از ایجاد خراش در هنگام حمل و نقل جلوگیری کند.

همچنین نکته قابل ذکر دیگر در باره این محصول، سازگاری آن با محیط زیست است.
عدم استفاده از هالوژن‌ها، نویز کم و مصرف برق پایین این محصول به علاوه سازگاری با RoHS آن را مانند سایر محصولات سامسونگ در ردیف "طبیعت دوستان" قرار می‌دهد.

محصول مورد آزمایش ما یک محصول پانصد گیگابایتی با شناسه HX-MU050DC است که سامسونگ داخل آن از یک هارددیسک 5/2 اینچی Spinpoint M7 با هشت مگابایت حافظه داخلی و سرعت 5400 دور در دقیقه استفاده کرده است.
براساس اطلاعات ارائه شده، این هارددیسک از فناوری‌هایSilent Seek و Noise Guard پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث کاهش میزان نویز در آن شده است.

برای تست، هارددیسک را به سیستمی با پردازنده Athlon X2 7750، مادربورد Asus M3A79-T Deluxe، دو گیگابایت حافظه DDR2 800 متصل کردیم که برای بیشتر کاربران قابل خرید است. برای شروع تست به سراغ برنامه HD Tune Pro نسخه 4.5 رفتیم.
در این نرم‌افزار در حالت Read به ترتیب در حالت حداقل، میانگین، حداکثر سرعت خواندن، Burst Speed و دسترسی اتفاقی امتیاز 7/22، 8/30، 2/30، 2/31 مگابایت در ثانیه و 1/18 میلی‌ثانیه به‌دست آمد که در مقایسه با امتیاز‌های هارددیسک Elite شرکت WD نتیجه خوبی است.
برای بررسی دقیق‌تر، تست را با برنامه HD Tach نسخه 3.0.4.0 انجام دادیم که در این حالت در وضعیت‌های 8 و 25 مگابایت میانگین سرعت نوشتن این هارددیسک حدود 6/31 مگابایت در ثانیه بود.

برای تست سرعت نوشتن، یک پوشه 2610 مگابایتی را که شامل 91 زیر پوشه و 4149 فایل بود، در این محصول کپی کردیم که این عمل در مدت 3 دقیقه و 23 ثانیه انجام شد که با وجود تعداد فایل‌ها زمان مناسبی است.

مزایا:
طراحی جالب سطح رویی هارددیسک، کارایی مناسب در مقایسه با قیمت، صدای کم هنگام کار، گرمای مناسب در مدت طولانی، وجود نرم‌افزار Auto backup برای پشتیبان‌گیری و Secret Zone برای ایجاد یک فضای امن برای محافظت از اطلاعات، زمان آماده به‌کار شدن مناسب (حدود نه ثانیه)

معایب:
احساس لرزش هنگام به دست گرفتن هارددیسک(از آن سخت‌گیری‌های خاص است دیگر!)

مشخصات فنی
نوع هارددیسک: اکسترنال
ظرفیت و نوع هارددیسک: 500 گیگابایت، 5/2 اینچی
میران حافظه داخلی و سرعت چرخش هارددیسک: 8 مگابایت- 5400 دور در دقیقه
نوع رابط: USB 2.0
سیستم‌عامل‌های قابل پشتیبانی: Windows XP، Windows Vista، Windows 7 وMac
سایت و شماره تماس:‌www.samservice.com-
گارانتی و قیمت: سام سرویس،91500 تومان

کارایی: 87 از 100
امکانات و طراحی: 90 از 100
قیمت : 88 از 100
امتیاز کل: 88.3 از 100
Gold Design


منبع: ایتنا