از هزینه کردن برای ICT نباید ترسید - فن آوری اطلاعات - اخبار

از هزینه کردن برای ICT نباید ترسید

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲۲ ۵:۲۷:۰۵ (944 بار خوانده شده)
سلیمانی گفت: با درک ضرورت و نیاز به دسترسی اطلاعات، تلاش‌ها جهت ایجاد این بستر برای همه بیشتر خواهد شد.


وزیر ارتباطات، با تاکید بر لزوم تکاپو جهت توسعه استفاده از ICT در میان جوانان کشور، گفت: نباید از هزینه‌ها در این راستا ترسید، چرا که این هزینه‌ها کم ارزش بوده و نتایج مطلوبی خواهد داشت.
محمد سلیمانی، در مراسم افتتاح تجهیز 400 آزمایشگاه رایانه‌ای نمونه در مدارس شهر تهران، اظهار داشت: با درک ضرورت و نیاز به دسترسی اطلاعات، تلاش‌ها جهت ایجاد این بستر برای همه بیشتر خواهد شد. وی افزود: در این حوزه با فراهم کردن امکان دسترسی به شبکه برای یک دانش‌آموز، آن را به اقیانوسی از علم و تجربه و تحولات روزانه وصل می‌کنیم.
سلیمانی، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشور ما شبکه زیرساخت از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و حتی در حوزه بانکی و حجم عملیات الکترونیکی بسیار قابل توجه است. وی همچنین گفت: در راستای استفاده از خدمات الکترونیکی در ثبت‌نام الکترونیکی تلفن همراه، در طول شش - هفت ماه گذشته، شرکت ارتباطات سیار بیش از 200 تا 300 میلیارد تومان از طریق شبکه اینترنت پول جمع کرد.
سلیمانی، اظهار داشت: با اتصال دانشگاه‌ها به شبکه و فرض وجود 3 میلیون دانشجو در کشور، در هر سال یک میلیون رساله تولید شده که از طریق اینترنت می‌تواند در اختیار دیگران قرار گیرد. وی، این امر را باعث شکوفایی پی‌درپی تولید محتوا در کشور عنوان و خاطر نشان کرد: استقرار جامعه اطلاعاتی در کشور نیازمند دسترسی است که اگر آحاد کشور به شبکه دسترسی داشته باشند، جامعه اطلاعاتی و دولت الکترونیکی تحقق یافته است.
وی، گفت: فناوری اطلاعات باعث تحولات شگرف در تمام زوایای زندگی بشر شده و باید از این ابزار برای توانمند کردن جوانان به خوبی استفاده کرد. وزیر ارتباطات، با تاکید بر این مطلب که برای توسعه استفاده از ICT در میان جوانان همه باید تکاپو داشته باشند، گفت: نباید از هزینه‌ها در این راستا ترسید، چرا که این هزینه‌ها کم ارزش بوده و نتایج مطلوبی خواهد داشت.
وی، تصریح کرد: همه معلمان، دانش‌آموزان، مدیران و وزیر آموزش و پرورش خودشان باید امکان دسترسی و اتصال به شبکه را فراهم کنند و در صورت انجام این مهم، 14 میلیون دانش‌آموز در تولید علم و محتوا در کشور شریک می‌شوند. سلیمانی، در پایان، اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آتی تمام مدارس کشور تجهیز شده و به شبکه متصل شوند و از محتواهای دیجیتالی تولیدی بی‌نصیب نمانند